مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: وظیفه هنرمند انقلابی مقابله با خط سیاه نمایی و هجمه‌های فرهنگی است.
کد خبر: ۸۶۳۶۴۵۹
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی درآیین جشنواره شعر بسیج باعنوان فصل بیداری که با حضوراعضای کانون بسیج هنرمندان، شاعران و هنرمندان بسیجی درسالن کوثر اداره ارشاد اسلامی خمین برگزارشد، ‌بااشاره‎ به جایگاه ونقش بسیج درعرصه‌های مختلف گفت: بسیج در زمینه‎ها وعرصه‌های مختلف حضورداشته و دربزنگاه ها هرجا نیاز به حضور مردم است این حضوربسیج است که پایه کار است وبرای حفظ آرمانهاهی نظام وانقلاب از جان مایه می گذارد.
مهدی حقیقی اظهار‌کرد: اولین خط قرمز کشور حفظ نظام جمهوری اسلامی و خط قرمز دوم ولایت است که بسیج در طول دوران با برکت انقلاب اسلامی درسخت‎ترین شرایط مسیر انقلاب یار و یاور و پشتیبان نظام بوده واین پشتیبانی ادامه دارد.
وی افزود: تنها چیزی که می تواند اذهان نسل سوم وچهارم انقلاب را ازدورانی که گذرانده شده تا کشور ایران به ثبات و امنیت برسد آگاه سازد استفاده از هنرهای مختلف است .
حقیقی بیان‎کرد: هنر شعر یکی از هنرهای ماندگار برای حفظ و صیانت ارزشهای اسلامی است و امروز شعر انقلاب در خدمت مردم و موجب شور و شوق وخلاقیت می‌شود واین توفیقی است که انقلاب به شعرا، شاعران بسیجی و جامعه هنری داده‌است.
مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان‌کرد: با تمهیدات اندیشیده شده همایش ملی شعر ولایت استان مرکزی درسال آینده همزمان با سالروز رحلت امام(ره) در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین برگزار‌ خواهد‌شد.
محمد رضا لکی مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان خمین گفت: فراخوانی جشنواره استانی شعر انقلاب از 15 دی‌ماه سال جاری در سطح استان مرکزی انجام شد وتعداد 200 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
وی سیرتاریخی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی‌، امام خمینی(ره) از تولد تا رحلت، آرمان‌ها وارزش‌های اسلامی وانقلابی(شعردفاع مقدس، ادبیات پایداری وبیداری اسلامی)، ولایت و رهبری انقلاب ، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، شعر اجتماعی(طنز وعدالت اجتماعی) وافشای جنایت‎های گروهک‎های تکفیری و تحریف اسلام ناب را از موضوعات فراخوان این جشنواره بیان‌کرد.
لکی اظهار‎کرد: آثار رسیده از 12 شهر استان مرکزی بوده و 10 اثر برگزیده استانی معرفی شدند که سه نفر حائز رتبه برتر شده و به جشنواره کشوری معرفی خواهند‌شد. رتبه نخست محمد زارعی از شهرستان دلیجان، فرحناز حمزه از اراک رتبه دوم و امید خسروی از خمین رتبه سوم را کسب کردند.

ارسال نظرات