انقلاب اسلامی یک حادثه عظیم فرهنگی

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان گفت: انقلاب اسلامی ایران یک حادثه عظیم فرهنگی با پژواک جهانی برای ارتقاء آگاهی و رهایی بشریت از زیر بار ظلم و استبداد است.
کد خبر: ۸۶۳۶۴۴۲
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
حجت الاسلام صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان  اظهار داشت: انقلاب ما قبل از آنکه یک انقلاب اقتصادی یا سیاسی و یا اجتماعی باشد یک انقلاب فرهنگی بود؛ و مسئولیت اصلی خویش را اصلاح بعد فرهنگی کشور می‌دانست. اما آیا امروز در بعد فرهنگی به آنچه می‌خواسته‌ایم رسیده‌ایم یاخیر. یکی از اشکالات این است که افرادی می‌توانند در فضای جامعه تأثیر گذار بوده و اصلاح‌گر باشند که اصلاح را از خود شروع کرده و خود ساخته باشند.

 صادقی با اشاره به نقش امام خمینی (ره) تصریح کرد: آنچه ما در مورد شخصیت حضرت امام خمینی (ره) می‌بینیم این است که ایشان قبل از اصلاح جامعه به فکر اصلاح خود بودند. امروز هم هر آنکه به فکر اصلاح جامعه است ابتدا باید از خود شروع کند؛ چنانکه امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند: مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ إِمَاماً فَلْيَبْدَأْ بِتَعْلِيمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْلِيمِ غَيْرِهِ

حجت الاسلام صادقی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله) گفت: انقلاب اسلامی ایران، بر خلاف سایر انقلابها، بیشترین تأثیر را در خارج از کشور داشته است و این از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است که الگوی سایر انقلابها در جهان گردد. بنابراین ما باید هر کجا هستیم آنجا را مرکز عالم بدانیم، تا منشأ تغییرات و پیشرفت گردیم.

ارسال نظرات