رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: میوه های قاچاق از راه جنگل و کوهستان وارد کشور نمی شوند بلکه با تریلی از مرزها به حاشیه تهران می آیند.
کد خبر: ۸۶۳۶۳۸۶
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در خصوص هجوم میوه های ترک به کشور اظهار داشت: در حال حاضر لیمو ترش پاکستانی، پرتقال مصری، نارنگی پاکستانی، گلابی چینی، شاه بلوط، کدو حلوایی، آو و شبرنگ ترکیه، آواکادو و پاملو در بازار یافت می شود که پاملو، آواکادو، شاه بلوط، کدو حلوایی و آلو و شبرنگ از جمله میوه هایی هستند که از ترکیه وارد کشور می شود.


وی با اشاره به فراوانی میوه های ترک در بازار داخلی گفت: افزایش تقاضا و نبود برخی میوه های خارجی در بازار داخل زمینه قاچاق آنها را به داخل کشور فراهم کرده، ضمن اینکه حجم محصولات عرضه شده در بازار زیاد نیست.

به گفته مهاجران قیمت هر کیلو ترش پاکستانی10 هزار تومان، پامالو 16 هزار تومان، کدو حلوایی 10 هزار تومان و آواکادو دانه ای 10 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در خصوص نحوه قاچاق این محصولات به کشور بیان داشت: میوه های قاچاق از راه جنگل و کوهستان وارد کشور نمی شوند بلکه با تریلی از مرزها به حاشیه تهران آمده و به سردخانه های باغ ها رفته و سپس از آنجا به میادین مرکزی میوه و تره بار توزیع شده و حال بایستی مسئولان مربوطه با نظارت بیشتر این مسائل را دنبال کنند.

*** معدوم شدن میوه های قاچاق ضروری است

علی اشرف منصوری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران  در خصوص هجوم میوه های خارجی به بازار گفت: میوه های قاچاق فاقد مجوز مصرف هستند و در این خصوص بارها سازمان حفظ نباتات به دستگاه های مربوطه اعلام کرده که در صورت مشاهده میوه های قاچاق ضمن برخورد با متخلفین به سرعت میوه های قاچاق معدوم شوند.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی واردات هر گونه پرتقال را ممنوع کرده و از متولیان مربوطه خواسته که با اعمال نظارت های بیشتر جلوی این پدیده شوم گرفته شود.

منصوری تصریح کرد: قاچاق میوه های خارجی به کشور به سبب عدم مسائل قرنطینه ای، منشا انتقال آلودگی و آفات هستند که این امر می تواند ضربه مهلکی به باغات کشور وارد کند و از طرفی هم به سبب تولید انبوه مرکبات در کشور قاچاق میوه های خارجی به نفع تولید کننده و مصرف کننده نیست.
ارسال نظرات