خبرهای داغ:
خوزستان و حماسه حضور در جشن پیروزی انقلاب
امروز از کران تا کران آب‌های خلیج تا ابد پارس تا زنجیره سلسله کوه‌های زاگرس پیوند اتحاد بود استحکام درون، استحکامی از نوع نسل‌ها و اتحادی از نوع تفاوت زبان، امروز همه چیز در میان خوزستان بوی اقتدار ایرانی می‌داد.
کد خبر: ۸۶۳۶۳۱۴
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،دیروز صفحه با افتخار دیگری از کتاب تاریخ این انقلاب با سرافرازی در مشت‌های گره کرده و ضد خصم مردمان دیار کارون ورق خورد.

امروز از بلندای منگشت تا کرانه‌های خلیج‌فارس، از آسماری و دشت گل تا خرمشهر و نخلستان‌های شادگان، از رباط تا هورالعظیم، شرق تا غرب خوزستان به یکپارچه نوای الله‌اکبر را بر پیکر استعمار و شیاطین جهانی وارد کرد.

امروز از نرگس‌زارهای بهبهان تا جنگل تنوش، شمال تا جنوب خوزستان بوی لبیک به ندایی می‌داد، ندایی آسمانی که از پشت ابرهای تیره و تار روزگاران بارش‌های خود را بدون هیچ منتی بر زمین بارید تا ایران و ایرانی پایدار بماند.

طنین صدای استقلال به تعبیر روزهای آوارگی ذهن و درماندگی جان امروز بار دیگر در جای‌جای این سرزمین سراسر شور و عشق به تکرار گذشته مرور شد تا که خاطره و هوای آن‌ روزها در ذهن نسلی که فقط در کتاب می‌خواند تداعی شود.

امروز از کران تا کران آب‌های خلیج تا ابد پارس تا زنجیره سلسله کوه‌های زاگرس پیوند اتحاد بود استحکام درون، استحکامی از نوع نسل‌ها و اتحادی از نوع تفاوت زبان، امروز همه چیز در میان خوزستان بوی اقتدار ایرانی می‌داد.

نغمه صدای الله‌اکبر از فراز سفیدکوه پیچیده در سینه سترگ و آزاد آسمان خوزستان و حلقه برادری خود را به اروند رساند، امروز برف کوهستان ایذه، باران دزفول، رامهرمز و اندیمشک با شرجی باران اروند و آبادان تداعی سمفونی عشق داشت، عشق به باورها و ایمان به آنچه که انسان ایرانی را سرافراز جهانی ساخت.

دیروز استجابت دعا در دل‌های پر شور و حماسی مردمان خوزستان شوق شهد نخلستان داشت.

دیروز تجدید زنده شدن بود، زنده شدن روزی که دست خمینی کبیر انسان ایرانی را از دام پلیدی‌ها و زورگویی‌ها به زندگی باز گرداند، روز تنفس شوق، بازگشت قلب‌های مرده و نوازش ملایم سمفونی آرام نسیم بر زلفکان کودک نوپای انقلابی.

*امروز خوزستان سراسر فریاد بود

دیروز مردم خوزستان برگی زرین دیگر به دفتر تاریخ افزودند، برگی در هوای بهمن‌ماه، برگی که شکوفه‌های امید را در تاریکی دیروز باز هم رویاند تا انسان ایرانی برای خود، در راه خود و تا نهایت خود آزادانه برای آزادی سرزمینش تلاش کند.

دیروز که شروع ناجوان‌مردانه تحریم‌ها بر انسانیت روا داشته شد و فشار برای انزوا در دنیا دشمنانه تحمیل می‌شد، ایرانی سرافراز با استقلال خود، شعار آزادی سر می‌داد و امروز استوار و سرافراز جمهوریت خود را در اوج فریاد می‌زند.

خوزستان دیروز سراسر فریاد ضد استکبار بود و جای‌جای سرزمینش جشن پیروزی انقلاب را با نوای الله‌اکبر، همیشگی و محکوم کردن ظلم مستکبران به اوج برد.

 مردم همیشه در صحنه شهرهای مختلف خوزستان از ساعات ابتدایی امروز با حضور در مسیرهای اعلام شده مراسم راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن را آغاز کردند.

بنا به اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، این راهپیمایی در برخی از شهرهای استان از ساعت 9 و سی دقیقه و در برخی شهر‌ها نیز از ساعت 10 صبح به‌صورت رسمی آغاز شد.

با وجود فعال شدن سامانه بارشی و هوای سرد در برخی از شهرهای شمالی خوزستان از جمله ایذه، دزفول، اندیمشک، مسجدسلیمان و... باز هم مردم با شور وصف‌ناپذیر خود در این جشن بزرگ انقلاب شرکت کردند.

اتحاد زیر بارش باران/همه با شور آمده بودند

، نم‌نم باران در حال باریدن بود و لباس‌هایشان در حال خیس شدن، اما در چهره‌های مصمم‌شان هیچ‌گونه خللی موج نمی‌زد.

آن‌ها جوانانی بودند که به‌طور دسته‌جمعی برای راهپیمایی روز 22 بهمن آمده بودند و کسی آنها را مجبور نکرده بود، از سوی مدرسه هم نیامده بودند بلکه به‌صورت خودجوش در مسجد محله جمع شده و گل‌های رنگارنگی را به‌وجود آورده که بوی معطرشان فضا را عطرآگین کرده بود.

راهپیمایی که آغاز شد وارد موج خروشان مردمی شدند که همه آمده بودند بگویند: «ای وطن ای مادر ایمان من، هر وجب از خاک تو ناموس من» آمده بودند بگویند تا زمانی که مبارزه با استکبار هست، 22 بهمن هم هست و ما از کودکی، نوجوانی و حالا جوانی آمده‌ایم تا حضور خود را به اثبات برسانیم و بگوئیم در کنار رهبر انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌ایم و به مبارزه با استکبار جهانی تا رسیدن به هدف ادامه خواهیم داد و با صدای بلند می‌گوئیم: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی.

ارسال نظرات
پر بیننده ها