خبرهای داغ:
محفل ادبی با حضور رحیم مخدومی نویسنده دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۶۱۹۵
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، رحیم مخدومی که محفل ادبی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم حضور یافته بود، گفت: هنرمندان و نویسندگان دفاع مقدس با بمباران قهرمان روبرو هستند و چه بسا این تعدد سوژه های ناب و قهرمانان باعث سردرگمی نویسندگان در انتخاب سوژه می شود.

وی افزود: موضوع خاطره یا سرگذشت افرادی که با عبرت از شرح حال ایشان انسان می تواند گره از زندگی خود باز کند، در جای جای قرآن بیان شده و این موضوع حکایت از اهمیت خاطره نویسی دارد.

نویسنده دفاع مقدس ادامه داد: امروز با ضعف بزرگی در ثبت خاطرات و نشر آثار دفاع مقدس روبرو هستیم و آن، پرداختن به تولید بی رویه و غلط می باشد.

وی با بیان اینکه صرفا در حال کپی کاری و تولید کارهای موازی هستیم، خاطرنشان ساخت: این تولید، تولید قارچ گونه ای است که در آن، یک بعد را تیتر و بُلد کردیم و از بخش های دیگر غافل شدیم.

مخدومی با اشاره به اینکه دفاع مقدس شامل جمیع موضوعات بود، ابراز داشت: در آن دوران هر شخصیت جایگاه خود را می دانست و سعی می کرد نقش خود را بخوبی انجام دهد، مثلا اگر مادر یا همسر یا دانش آموز بود و یا در هر صنفی بود، در جایگاه خودش مطلوب عمل می کرد.

وی با انتقاد از روند چاپ کتابهای مرتبط با دفاع مقدس گفت: ما در تولید کتاب ها بدون اطلاعات و بدون نیاز سنجی و بدون شناخت ضرورت ها و بررسی مسیر اقدام می کنیم؛ کتاب های زیادی تولید می شود و خاک می خورددر حالی که قدم اول این است که با این کتاب ها، تعلیم و تربیت جامعه را شکل دهیم.

مخدومی افزود: همه مشکل از آنجا ناشی می شود که ما قرارگاهی که شناسایی مسیر سالانه را داشته باشد و مسیرها را همه جانبه تحلیل و بررسی کند و فکر این که این اثر چه بهره برداری برای تعالی فرهنگ مردم ایفا می کند، نداریم.

وی در پایان تاکید کرد: پرداختن به بخش های مردمی در تولید آثار دفاع مقدس، به اصطلاح آب باریکه امید بخشی است که می شود آنرا به بخش های دیگر بصورت جهادی تعمیم داد.

در این محفل ادبی که به همت سازمان بسیج هنرمندان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم برگزار شد، جمعی از نویسندگان و فعالان فرهنگی حوزه دفاع مقدس حضور داشتند.
.
تعداد 23 غرفه از 423 غرفه یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم به موضوع دفاع مقدس اختصاص دارد.

این نمایشگاه هر روز لغایت 25 بهمن از ساعت 9 صبح تا 21 بجز فاصله ساعات 12 تا 16 در مصلای قدس قم آماده بازدید علاقمندان است.
ارسال نظرات