تعداد ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های یزد به اردوهای راهیان‌نور مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.
کد خبر: ۸۶۳۶۱۳۳
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶

سید حسین راسخی، مسئول بسیج دانشجویی استان یزد در این مراسم گفت: زنده نگاه داشتن یاد شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان اصلی‌ترین و اولویت‌دارترین رسالت‌های راهیان نور است که حضرت آقا فرمودند: «زنده نگاه داشتن راه شهدا کم‌تر از شهادت نیست».

 

 

وی افزود: آشنا کردن اقشار مختلف مردم با فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت به عنوان یکی از اصلی‌ترین فرهنگ‌های دینی و آشنا کردن مخاطبان مختلف جامعه به ویژه نسل جوان، مدیران، دوستداران اهل بیت علیهم السلام داخلی خارجی، دانشجویان، دانش آموزان، نظامیان، فرهنگیان و همه اقشار با فرهنگ جهاد و شهادت و با مصادیق این فرهنگ؛ یعنی «شهدای عزیز» که از همه اقشار هستند، رسالت اصلی این عملیات فرهنگی است.

 

 

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان یزد تصریح کرد: در این کاروان تعداد 200 نفر از دانشجویان به منظور این عملیات فرهنگی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند که باید قدر لحظه لحظه های آن را بدانند و در راستای اعتلای معنوی خود تلاش کنند؛ زیرا این مناطق درس های بسیار زیادی را به ما داده است که باید آن ها را دریابیم.

 

راسخی افزود: راهیان نور مثل زیارت امام رضا (ع) باید به یک فرهنگ رایج در خانواده‌ مردم متدین و ایرانی تبدیل شود. اعتقاد داریم یاد شهدا غفلت‌زدایی می‌کند و اگر بتوانیم بستری فراهم کنیم که روزی یک بار یاد و خاطره شهدا در ذهن مردم جاری و ساری بشود، افراط نکرده‌ایم. در افق 1404 یاد شهدا باید در کنار یاد خدا، یاد اهل بیت علیهم‌السلام به صورت یک فرهنگِ رایج در زندگی مردم شود.

 

وی ادامه داد: در شرایط امروزی جامعه و تهاجم فرهنگی همه جانبه‌ دشمنان ایران اسلامی علیه‌ تمامی ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب، برگزاری اردوهای راهیان نور می‌تواند نقش بسیار مهمی در مبارزه و خنثی سازی توطئه‌ها و بستن راه‌های نفوذ دشمنان به جوانان و دانشجویان ایران اسلامی داشته باشد.

 

 

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی یزد بیان داشت: این اردوهای راهیان نور دانشجویی این است که دانشجویان با تعریفی حقیقی و صحیح از شهادت و آرمان‌های شهدا مواجه می‌شوند و به خوبی می‌آموزند که تفکرات و راه شهدا چگونه بوده است.

 

راسخی خاطرنشان کرد: شناخت اهداف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دریافت حقایقی از این رخدادهای مهم تاریخ ایران اسلامی که در هیج تصویر و کتابی قابل بیان نیست، از مهترین اهداف برپایی اردوهای راهیان نور برای قشر دانشجویی است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس متعلق به قشر و زمان خاصی نیست و این دوران حماسه آفرین نمایی کامل و واقعی از رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های مردان و زنانی است که با حضور بصیرت گونه‌ خود زمینه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را فراهم کردند و باعث تقویت بیش از پیش پایه‌های نظام الهی جمهوری اسلامی ایران شدند


انتهای پیام/
ارسال نظرات