وی تصریح داشت: رهبر هم حکم امام جماعت دارد اگر کسی کنار دست او در این نماز جماعت فرادا نماز خواند شما کاری به او نداشته باشید بلکه با کسی که نمازش تمام است خود را به امام متصل کند....
کد خبر: ۸۶۳۶۱۲۸
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ آیت الله حائری شیرازی صبح امروز با حضور در جمع دانشجویان با اشاره به اهمیت وجود صبر و بصیرت در جامعه اظهار داشت: صبر همچون عددی است که در کنار صفر ها به آن ارزش می بخشد و بصیرت به آن جهت داده و اثر نفی و اثباتی دارد.

وی با مقایسه امام جماعت برای نماز و امام برای نظام تصریح داشت: همان گونه که نماز تنها با اقامه یک امام جماعت امکان پذیر است نظام هم به یک امام احتیاج دارد. نظام، نمازی است که رکوع و سجودش فعالیت های اجتماعی و قیام و قعودش مبارزات است چه دنیایی و چه اخروی که مجموعه آنها یک نماز جماعت اجتماعی است. یک نماز جماعت یک امام جماعت هم بیشتر ندارد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در نماز جماعت به واسطه افراد درون صف اتصال برقرار می شود اگر برخی نمازشان شکسته باشد به آنها می گویند شما در صف اول نایستید تا نماز دیگران دچار مشکل نشود. اگر در نماز جماعت دیدید نفر جلویی که اتصال با او به امام برقرار شده است از رکعت سوم نماز دیگر بلند نشد اتصالش را از او قطع می کند و با کس دیگری که بازهم برای رکعت سوم نماز برخواست اتصالش را به امام انجام داده و نماز را تمام می کند.

وی تصریح داشت: رهبر هم حکم امام جماعت دارد اگر کسی کنار دست او در این نماز جماعت فرادا نماز خواند شما کاری به او نداشته باشید بلکه با کسی که نمازش تمام است خود را به امام متصل کند. لذا هرکسی در جماعت از جماعت خارج شد بقیه از راه متصل ها خودشان را به امام متصل کنند.

آیت الله حائری با تقدیر از بصیرت و صبر ملت و تبعیت از امام راحل(ره) خاطر نشان کرد: شاه، آمریکا و جنگ و غیره همانند آتشی بود که امام (ره) به دست گرفت تا سرد شود و ملت هم به تبعیت از ایشان این کار را انجام داده و پیروز هم شدند.

وی افزود: در قضیه قبول قطعنامه 598 هم ملت بصیرت به خرج دادند و از امام تبعیت کردند لذا خداوند مجازاتی که قرار بود توسط ایران برسر صدام بیاورد توسط آمریکا آورد. البته ضربه ای که خدا به آمریکا در حمله به عراق زد بدتر از ضربه ای بود که به صدام زد.

آیت الله حائری شیرازی با اشاره به مذاکرات هسته ای خاطر نشان ساخت: برجام به معنای صلح نیست بلکه به معنای برانداختن اجماعی بود که علیه ما شکل گرفته بود. از برجام هیچ انتظار دیگری جز این نبود الا اینکه قدرت تصمیم گیری را از 5+1 گیرد که گرفت. اگر نه آمریکا و اسرائیل آتشی هستند که نباید زمین گذاشته شوند.

وی ادامه داد: لحن رهبری در این زمان نشان می دهد آتش به زمین گذاشته نشده است. گفتار ایشان تند تر شده است زیرا باید این آتش را بگیرد تا سرد شود و اکنون نظام در حال سرد کردن آتش آمریکا و اسرائیل است. این جنایاتی که آمریکا و اسرائیل انجام می دهد اساس بیداری اسلامی است. اگر این جایات تعطیل شود بیداری اسلامی هم از بین می رود.

وی افزود: باید روزانه اسرائیل مسلمانان را بکشد و عربستان بمب باران کند تا این جسد بزرگ عالم اسلام از خواب برخیزد. به واسطه این جنایات است که یک نفری همچون زکزاکی در آفریقا می تواند میلیون ها نفر را به اسلام راستین دعوت کند. در این شرایط لازم است حواسمان به امام جماعت معطوف کنیم.


انتهای پیام/
ارسال نظرات