فعالیت فرهنگی ،جهاد در جبهه نبرد است

همایش تحکیم خانواده، جوان و سبک زندگی اسلامی – ایرانی با حضور مشاور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مرکز آموزش فرهنگیان ساوه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۶۰۸۳
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷

حسنعلی میرزابیگی در این همایش با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای تربیت فرهنگی نسل جوان گفت: فعالیت فرهنگی، امروز در جامعه ما جهاد در جبهه نبرد است. 

وی افزود: ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه باید از مسیر خانواده آغاز شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین نهاد تربیتی باید برنامه های آگاه سازی و دانش افزایی برای خانواده ها برگزار نماید . وی افزود : به دلیل کثرت فعالیت های نظام تعلیم و تربیت مقتضی است سایر نهادها و ارگان های دولتی و هم چنین انجمن اولیا و مربیان به عنوان بازوان قدرتمند، آموزش و پرورش را در این راه یاری دهند.

دکتر میرزابیگی اظهار داشت: پل های ارتباطی بین خانه، مدرسه و جامعه باید ایجاد گردد تا فرهنگی پویا و سالم داشته باشیم که این امر وظیفه انجمن اولیا و مربیان مدارس است.

رییس مرکز مشاوره تفکر خلاق گفت: علم آموزی در دین اسلام بسیار مورد تاکید است چراکه بیداری و هوشیاری افراد مانع بروز مشکلات اخلاقی و اجتماعی خواهد شد. وی ادامه داد: وظیفه تک تک افراد در جامعه است که اولا فرزندان این کشور که آینده سازان میهن اسلامی هستند را با علم روز تربیت نمایند و ثانیا دین را با علم عجین نموده و به باور دانش آموزان مبدل کنند.

مشاور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود 207 شبکه ماهواره ای و اثرات مخرب آن بر روابط خانواده گفت: تزلزل بنیان خانواده، انحطاط جامعه را به دنبال دارد. مادران کانون حفظ خانواده هستند و دشمن در تهاجم فرهنگی به دنبال از بین بردن ارزش ها و متزلزل کردن عقاید و تفکرات ارزشی در زنان می باشد. وی افزود: فعالیت های فرهنگی در سطح خانواده، مدرسه و جامعه باید به اندازه ای باشد که با برنامه های مخرب دشمن مقابله نماید.  

گفتنی است دکتر میرزابیگی در سفر دو روزه خود به ساوه، در مدارس ولیعصر، شهید فهمیده، حدیث و تهذیب جلسات مشاوره خانواده و تحصیلی برگزار کرد.

 

ارسال نظرات