امام جمعه موقت تهران:

ولایت شعاری که در آن اطاعت نباشد نفاق است

امام جمعه موقت تهران ولایتمداری و تقویت نظام اسلامی را از دیگر مصداق های حضور براساس آیات و روایات خواند و گفت: ولایت شعاری که در آن اطاعت نباشد نفاق است.
کد خبر: ۸۶۳۵۹۴۰
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، آیت الله خاتمی در مراسم یوم الله 22بهمن در میدان شهرداری رشت ضمن گرامیداشت سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب ها به سردی می گرایند اما انقلابی که به یاری خداوند بعد از 37 سال همان شکوه اولیه را دارد انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به حضور زائدالوصف گیلانیان در راهپیمایی امروز گفت: مرمی که در دیار خود آیت الله بهجت و میرزاکوچک آفریدند انتظار همین حضور می رود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شرکت کنندگان در این راهپیمایی عمل صالح بزرگ را انجام دادند تصریح کرد: شرکت در این راهپیمایی مصداق قدمی است که سبب خشم دشمن است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه براساس آیات و روایات این راهپیمایی مصداق 6 عنوان قرآنی است افزود: بیعت با امام و آرمان های بلندش  همان بیعت با آرمان های اسلامی و بیعت با پیمغبر است که به عنوان نخستین مصداق اهمیت حضور در راهپیمایی براساس آموزه های قرآنی است.

وی استقامت و خستگی ناپذیری را دومین مصداق اهمیت حضور دانست و گفت: با شرکت گسترده در این راهپیمایی نشان دادیم که ذره ای از آرمان های انقلاب عقب نشینی نکردیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دشمنان در پی آن هستند تا ملت ایران را خسته نشان دهند یادآور شد: ملت ایران و پیروان مسیر الهی از پیمودن راه حق خسته نمی شوند.

آیت الله خاتمی برائت از شرک و طاغوت را از دیگر مصداق های این راهپیمایی براساس آیات و رویات برشمرد و گفت: آمریکا مصداق تمام عیار استکبار است و ملت ایران مقاومت را از قرآن یاد گرفته است.

وی با بیان اینکه هر توطئه ای در دنیا با پشتوانه آمریکا است افزود: امروز دولت سعودی که به عنوان ابزار آمریکا عمل می کند باید بداند اگر نیرو به سوریه بفرستد از آنجا جنازه های سعودی را تحویل خواهد گرفت.

امام جمعه موقت تهران حضور ملت ایران در راهپمیایی 22 بهمن را مقدمه حضور باشکوه در انتخابات 7اسفندماه دانست و گفت: راهپیمایی امروز نشاندهنده حضور در صحنه است و این حضور عبادت و بیعت با انقلاب است.

آیت الله خاتمی ولایتمداری و تقویت نظام اسلامی را از دیگر مصداق های حضور براساس آیات و روایات خواند و گفت: ولایت شعاری که در آن اطاعت نباشد نفاق است.

وی با بیان اینکه موضع ولی فقیه حمایت ناصحانه از نهادهای قانونی نظام است گفت: خط ولایت یک مجموعه تفکیک ناپذیر است نمی توان یک قوه را کوبید و یک قوه را حمایت کرد.

آیت الله خاتمی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور افزود: علارغم مشکلات اقتصادی مردم در این راهپیمایی شرکت گسترده داشتند؛ زیرا می دانند همه مسئولان نظام درصدد رفع مشکلات هستند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی امروز جناحی و حزبی نیست و به معنای واقعی ملی است، گفت: هیچ کس این راهپمایی را به نفع خود مصادره نکرده و نخواهد کرد.

 

ارسال نظرات