خبرهای داغ:
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری در استان اولویت استخدام‌های استان باید بر اساس بومی‌گزینی باشد.
کد خبر: ۸۶۳۵۷۹۶
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،آیت‌الله محسن حیدری ظهر امروز در ویژه‌برنامه تجلیل از کارگران، کارفرمایان و گروه‌های نمونه کاری استان خوزستان با بیان اینکه تاثیر کارگران در انقلاب اسلامی هیچ‌گاه بر کسی پوشیده نبوده است، اظهار کرد: اگر اعتصاب کارگران در قبل از انقلاب به وقوع نمی‌پیوست به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی به تاخیر می‌افتاد.

وی با اشاره به تاثیر کارگران بعد از انقلاب افزود: این کارگران بعد از انقلاب نیز با تلاش خود در کار و صنعت گردش اقتصاد در کشور را انجام دادند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر بومی کردن استخدام شرکت‌های استان خوزستان، خاطرنشان کرد: باید از انجام استخدام افراد غیر بومی در این استان ممنوعیت ایجاد شود، زیرا اکثر مشکلات حاشیه‌نشینی در این استان به مسئله استخدام و اشتغال مربوط است.

حیدری با بیان اینکه بسیاری از تالاب‌های خوزستان به‌دلیل فعالیت شرکت‌های نفتی خشکیدند، گفت: این موضوع باعث از بین رفتن مشاغلی مانند صیادی و کشاورزی در مناطق اطراف این تالاب‌ها شده است.

این مسئول با بیان اینکه استخدام‌های استان خوزستان باید بر اساس بومی‌گزینی باشد، تصریح کرد: وقتی که بیشتر منابع و درآمدهای کشور در استان خوزستان به‌دست می‌آید، بیکاری و عدم وجود شغل نباید وجود داشته باشد.

حیدری با اشاره به اینکه ضعف فرهنگ اشتغال به‌عنوان یکی از عوامل زیاد شدن بیکاری در خوزستان است، تشریح کرد: تعداد بسیار زیادی از جوانان بدون در نظر گرفتن شغل‌های دیگر تنها به‌دنبال استخدام‌های دولتی هستند و برای تغییر در این نوع نگرش‌ها باید فرهنگ‌سازی‌های زیادی صورت بگیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها