رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: تاکنون در استان یزد هیچگونه پرونده تخلف و یا جرائم انتخاباتی تشکیل نشده است.
کد خبر: ۸۶۳۵۷۲۱
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد: محمدرضا حبیبی در جلسه شورایپیشگیریازجرائم انتخاباتی استان اظهار داشت: فرهنگ و بلوغ سیاسی خوب و بالای مردم در استان و پایداری به قانون در این استان باعث شده است که تاکنون شاهد هیچگونه پرونده تخلف و جرم انتخاباتی نباشیم و فقط چند مورد کوچک و کم اهمیت در استان اتفاق افتاده است که با تذکر و صحبت حل و فصل گردید.

وی تدبیر مسئولین و هماهنگی مطلوب و تعامل سازنده عوامل مختلف در بحث انتخابات اعمازاجرایی، قضایی، نظارتی و امنیتی در استان را عامل اصلی شرایط مطلوب و خوبانتخابات در استان ذکر کرد و بیان داشت: هماهنگی بسیار خوب مسئولین باعثشدهاست که استان یزد تا به امروز حتی یک پرونده جرائم انتخاباتی نیز نداشته باشد.

این مقام قضایی حضور 25 نفر نامزد برای هر کرسی در انتخابات در استان یزد را زمینه ساز رقابت آزاد و حضور حداکثری سلایق مختلف در کنار صندوق های اخذ رأی دانست و بیان داشت: شرایط بسیار مطلوبی برای حضور حداکثری مردم فراهم شده است و این میدان باز رقابت، شور و شعف انتخاباتی را در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: البته زمان شروع رسمی تبلیغات انتخاباتی و تلاش کاندیداها برای جلب آراءبیشتر مردم، احتمال تخلفات و جرائم احتمالی را بالاتر می برد و بدون تردید در آن زمان بار سنگین کار بر مسئولان بیشتر می شود که باید آمادگی بیشتری را برای آن زمان فراهم کرد.

رئیس کل دادگستری استان از برگزاری همایش جامع انتخابات با حضور تمامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده و رؤسای ستادهای نامزدهای انتخاباتی استان یزد خبر داد و افزود: به منظور بیان تمام قوانین حاکم بر انتخابات و تبلیغات و تبیین و ترسیم خطوط قرمز، این همایش برگزار خواهد شد و بدون تردید نقش موثری در کاهش جرائم و تخلفاتی که از سر بی اطلاعی و جهل به قوانین رخ می دهد خواهد داشت.

وی بار دیگر برخورد با هرگونه تخلف و بداخلاقی انتخاباتی را از مسئولان ذیربط خواستار شد وتأکید کرد: نیروی انتظامی دربرخورد با جرائم مشهود و در ملأعام در اسرع وقت برخورد و برای سایر جرائم نیز ضمن اخذ مجوز های مرتبط قضایی اقدام قانونی را انجام دهند.

ارسال نظرات