آیت الله مدرسی:

هدف آمریکا و دشمنان؛حذف روحانیت انقلاب است/شرکت در راهپیمایی مبنای روایی و قرآنی دارد

مدرس برجسته حوزه های علمیه یزد گفت: امروز راهکارهای دشمن حذف واسطه مردم و روحانیت است که در دوره پهلوی هم همین موضوع مطرح شد و مردم هم باید هوشیار باشند تا روحانیت از میان قله و قاعده انقلاب حذف نشوند.
کد خبر: ۸۶۳۵۷۲۰
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵

به گزارشخبرگزاری بسیج از یزد:آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در جمع طلاب و روحانیون یزد در مدرسه مصلی گفت: با اشاره به لایه های تشکیل انقلاب اسلامی تصریح کرد: علل و دلایل انقلاب و پایداری آن اگر به صورت هرمی تجسم شود در رأس آن امام (ره) بود که قاعده آن را مردم و لایه های میانی آن روحانیت تشکیل می دادند.

این روحانی برجسته استان یزد افزود: امروز راهکارهای دشمن حذف واسطه مردم و روحانیت است که در دوره پهلوی هم همین موضوع مطرح شد و مردم هم باید هوشیار باشند تا روحانیت از میان قله و قاعده انقلاب حذف نشوند.

مدرس حوزه های علمیه استان یزد ادامه داد: اگر روحانیت هوشیار نباشند کنار زده خواهند شد و جایگزین آن ها افرادی می شوند که حرف های امام و رهبری را هرگونه که می خواهد برای مردم تفسیر می کند.

آیت الله مدرسی ابراز کرد: این انقلاب با رنگ دین پای گرفت و پایدار ماند و این رنگ دین جز در حوزه های علمیه و حضور پر رنگ روحانیت میسر نیست.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه 4 سوره قصص در خصوص ظلم فرعون اظهار کرد: استکبار واستثمار با شکنجه از مردم به نفع خود استفاده می کرد که این حرکات در زمان پهلوی هم وجود داشت.

مدرس برجسته حوزه یزد با بیان اینکه در تجربه مشروطیت ضد استبدادی و در تجربه ملی شدن صنعت نفت ضد استعماری وجود داشت افزود: امام راحل چون هم انقلاب مشروطیت وهم ملی شدن صنعت نفت را تجربه کرده بود، یک هنر اساسی از خود نشان داد و آن اینکه هر دو تجربه را در کنار هم پیاده کرد.

آیت الله مدرسی ادامه داد: امام با جدیت تمام و با عزم راسخ هم در مقابل شاه ایستاد وهم سیلی محکمی به آمریکا را زد چراکه می دانست اگر یکی را تنها کناربزند فایده‌ای ندارد ونتیجه نخواهد داشت.

عضو شورای فرهنگی استان یزد با اشاره بیان اینکه دولت امام خمینی دو ارمغان را برای ملت ایران به ارمغان آورد گفت: در زمان امام وقبل از امام دنیا به دو بلوک تقسیم شده بود، بلوک ظلم پذیر وبلوک ظالم اما امام آمد و یک بلوک ظلم ستیزی را هم درست کرد و فرمود: «لا تَظلمون ولا تُظلمون دو اصل اساسی انقلاب است» یعنی نه ظلم کن ونه زیر بار ظلم دیگران برو.

امام جمعه حومه شرقی یزد تصریح کرد: هنر دوم امام این بود که در لابه لای اسلام‌های کذایی وغبارگرفته قبل از انقلاب؛ آنها را کنار زد و یک اسلام ناب محمدی را به وجود آورد هر چند یک عده‌ای اسلام متهجرانه را پذیرفته بودند اما امام (ره) معتقد بود اسلام هرگز منزوی ومنهای سیاست نیست.

این روحانی برجسته استان یزد اذعان داشت: هر چند بعد از انقلاب دوباره چهره‌ای از اسلام به نام لبرال را به وجود آوردند که منهای روحانیت بود اما کسانی چون آیت الله مصباح در برابر آن لیبرال ها ایستادگی کردند.

آیت الله مدرسی با اشاره به آیه های 120 و 120 سوره مبارکه توبه خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن فرماوده: «هیچ قدمی را مسلمانان برنمی‌دارند که موجب غیض کفار شود مگر با راهپیمایی کردن» که ریشه قرآنی راهپیمایی در برای کفار را می توان در آن پیدا کرد.

وی افزود: در روایتی از امام سجاد در مورد صله رحم آمده است «هیچ قدمی برای خداوند محبوب‌تر از این دو قدم نیست؛ گامی که با آن مؤمن در راه خدا صف می‌بندد وگامی که انسان در جهت صله رحم و اشتی کردن برمی‌دارد» پس باید گفت شرکت در راهپیمایی مبنای روایی وقرآنی دارد.

ارسال نظرات