مسئول دفتر نماینده ولی فقیه سپاه تربت جام در جمع ورزشکاران بسیجی:
مسئول دفترنماینده ولی فقیه سپاه تربت جام در جمع ورزشکارن بسیجی گود باستانی پوریای ولی این شهرستان گفت: ورزش باستانی نماد ولایت‌پذیری و دین‌مداری است.
کد خبر: ۸۶۳۵۷۰۳
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام سید جعفر احمدی با تبریک ایام الله دهه فجر و با اشاره به این که در قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) به آموختن علم و توانمندسازی جسم بسیار سفارش شده است، افزود: توانمندی جسم در به کارگیری علیه ظالم و گرفتن حق مظلوم و اتکا به قدرت خداوند مهمترین خصلت پهلوانان ایرانی است.

وی تصریح کرد: همه انسان های که تربیت دینی و قرآنی می شوند باید به عبادات و واجبات خود توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که بالاترین عبادت امر به معروف و نهی از منکر است عنوان نمود: اگر انسان آمادگی جسمانی نداشت واجبات و عباداتش دچار مشکل می شود و اینکه می گویند؛ عقل سالم در بدن سالم است این یک واقعیت غیر قابل انکار است.

سید جعفراحمدی ابراز داشت: روح تعبد، خداپرستی و عشق به اهل بیت(ع) در ورزش باستانی و پهلوانی نهفته است.

وی ادامه داد: مبارزه با استکبار جهانی مقاوم سازی بدنی می خواهد، بنابراین جهاد در راه خدا با ارزش ترین خصیصه شهدا و پهلوانان با همان فرهنگ و روحیه بسیجی و سلحشوری است.

وی با بیان این که ورزش باستانی نماد ولایت پذیری و دین مداری است تأکید کرد: پرتوان ترین، معنوی ترین و سازنده ترین ورزشی که امام خامنه ای(مدظله العالی) به آن توصیه  و تأکید دارند همین ورزش روزخانه ای و پهلوانی است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه سپاه تربت جام با اشاره به این که خداوند مومن قوی را از مومن ضعیف بیشتر دوست می دارد گفت: اگر مومنان و مسلمانان قوی و نیرومند باشد می توانند بهتر به دین خدا خدمت کنند و در مقابل دشمنان متحد شوند.

در ادامه یاران بسیجی، مرحوم حاج صادق اکبری خیر و یکی موسس گود ورزشی پوریای ولی به اجرای نمایش پرداختند که مورد توجه حاضرین واقع شد.

گفتنی است؛ این همایش ورزشی به همت کانون بسیج ورزشکاران با حضور فرماندار، مسئولان اجرایی، نظامی، ورزشی و جمعی از پیشکسوتان و علاقمندان به رشته سنتی و پهلوانی باستانی در گود پوریای ولی شهرستان تربت جام با نظم و شکوه خاصی برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها