رئیس شورای اصولگرایان شهرستان سمنان:

اصل انتخابات کاملاً رقابتی است/ ملت ایران در انتخابات با حضور حداکثری و آگاهانه خود دشمنان را مأیوس کنند

رئیس شورای اصولگرایان شهرستان سمنان گفت: باید مواظب باشیم و ملت ایران با حضور حماسی خود باید در انتخاب آگاهانه و حداکثری خود در دو انتخابات پیش رو دشمنان را مأیوس کنند.
کد خبر: ۸۶۳۵۶۹۵
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال احمدپناهی در نشست خبری در جمع خبرنگاران به تشریح ماهیت شورای اصولگرایی شهرستان سمنان و زمان و علت شکلگیری مواضع و برنامه ها این شورا پرداخت و اظهار داشت: حدوداً شش سال از زمان تشکیل شورای اصولگرایی شهرستان سمنان می گذرد.

وی افزود: بحث ایجاد شورا بر اساس دغدغه برخی افراد یا جریان های اصول گرایی بر این مبنا که چرا یک انسجام، هماهنگی و وحدت در بین نیروهای اصول گرا و تشکل ها و جمع های اصول گرایی وجود ندارد، آغاز شد و سرانجام نیروهای اصولگرا به این نتیجه و توافق رسیدند که می توان شورایی را تشکیل داد که همه در آن حضور داشته باشند.

رئیس شورای اصولگرایان شهرستان سمنان ادامه داد: شورایی که در آن گفتمان انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه مطرح و تبیین شود و در موضع گیری ها هماهنگی وجود داشته باشد و در ارتباط با مشکلات استان و البته بیشتر شهرستان سمنان پیگیری صورت گیرد و در مسائل مهمی همچون انتخابات وحدت رویه داشته باشد.

احمدپناهی با اشاره به جلسات متعدد در خصوص تشکیل شورای اصولگرایی شهرستان گفت: در این جلسات بر سر موضوعاتی همچون متن اساسنامه و مرامنامه شورا بحث و تبادل نظر شد و سرانجام مرامنامه ای با عنوان شورای اصوالگرایان شهرستان سمنان به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه این شورا استانی نیست، افزود: شورای مرکزی اصوالگرایان متشکل از نمایندگان معرفی شده احزاب، تشکل های رسمی و غیررسمی، اقشار و اصناف اصول گرا و افراد تأثیرگذار که به مدت سه سال انتخاب می شوند، یکی از ارکان این شورا است و بخش دیگر این تشکل هیئت هدایت و نظارت متشکل از پنج عضو که اکثر افراد آن روحانیان هستند و کوچکترین رکن این شورا را اعضای آن تشکیل می دهند.

رئیس شورای اصولگرایان شهرستان سمنان با اشارهبه شروع به کار شورای اصوالگرایی شهرستان سمنان مرداد ماه 89 اظهار داشت: هدف این شورا همگرایی و هماهنگی تشکل های اصولگرا است و در حقیقت باید گفت این تشکل یک حزب خاص نیست بلکه یک تفکر و اندیشه است که نمایندگانی از تشکل های رسمی و غیررسمی در آن حضور دارند.

احمدپناهی گفت: اندیشه اصوالگرایی اگر به معنای واقعی کلمه پایندی به آن باشد؛ همانا پایندی به ارزشهای انقلاب و آموزه های امام خمینی(ره) و اندیشه های رهبری است و همچنین پایبندی به خطوط قرمز نظام است و آنچه که انقلاب اسلامی ما را پیروز کرده است؛ بنابراین باید این تفکر را محکم و استوار نگاه داریم.

وی با بیان اینکه این تشکل به منظور وحدت در زمینه های مختلف ایجاد شده است، گفت: شورای اصولگرایی فقط برای انتخابات شکا نگرفته و فقط منحصر در این مقطع و مورد خاص زمانی و موضوعی نیست؛ البته در مقطع انتخابات بیشتر جلوه می کند و خود را نشان می دهد.

رئیس شورای اصولگرایان شهرستان سمنان با اشاره به وحدت و انسجام حضور اعضای شورای اصول گرایی شهرستان سمنان با حضور نمایندگانی از دیگر شهرستان های استان گفت: باید از تعدد نامزدهای همسو و همفکر جلوگیری شود چرا که اصل انتخاب اصلح مهم است و از طرفی تعداد آراء منتخب هم مهم است و به میزان آرائی که فرد اصل دارد استحکام هم دارد.

احمدپناهی اظهار داشت: عملکرد اتخاذ مواضع و اندیشه ها و موضع گیری ها در شورا در این دوره از انتخابات مثبت است و تصمیم گیری این بار برای مجموعه راحت تر است و جمع ما هیچ دلیل قانع کننده شرعی، عقلی و عرفی برای عدول از این فرد به فرد دیگر نداشته و بر اساس اتفاق آراء و تصمیم جمع علیرضا خسروی به عنوان نامزد شورای اصولگرایان مطرح است.

وی با اشاره به سخن تعجب آمیز یکی از نمایندگان تهران که گفتهاست ما نباید هراس داشته باشیم که مجلسی علیه نظام تشکیل شود، گفت: مجلسی مطابق و مؤید نظام و در خط امام و رهبری البته با سلیقه های گوناگون باید شکل گیرد.

رئیس شورای اصولگرایان شهرستان سمنان با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان گفت: مجلس خبرگان بسیار مهم و با اهمیت است چرا که دشمنان در این مقطع امید بسته است چرا که رهبری هم مهم است؛ بنابراین باید مواظب باشیم و ملت ایران با حضور حماسی خود باید در انتخاب آگاهانه و حداکثری خود در دو انتخابات پیش رو دشمنان را مأیوس کند.

احمدپناهی در ادامه گفت: مجلس نهم مانند هر مجلسی دارای نقاط ضعف و قوت بود در عین اینکه اکثریت افراد آن ارزشی و اصول گرا بوده و هستند و در مجموع تعامل خوبی با دولت تشکیل شده است و البته نظارت خودش را در جاهای مختلف اعمال کرده و امیدواریم مجلس دهم از مجالس گذشته بهتر باشد.

وی در خصوص تعداد پذیرفته شدگان و تأیید شدگان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد این افراد از تعداد کل ثبت نام کنندگان دوره قبل بیشتر است بر اساس آمار برای هر صندلی مجلس میان 23 نفر رقابت وجود دارد و این در حالی است که در بیشترین آمار در یک دوره رقابت بر سر هر کرسی مجلس بین 17 نفر از کاندیداها بود؛ بنابراین باید گفت انتخابات رقابتی است.

رئیس شورای اصولگرایان شهرستان سمنان تصریح کرد: این توقع که هر کسی از هر جناحی چه اصول گرا یا اصلاح طلب و یا هر حزب و جریانی که مطرح می شود، تأیید شود و این توقعی باطل است؛ بلکه باید افرادی که پایبند به اصول و ارزشهای اصلی نظام و افراط در یک اندیشه و تفکر ندارند، تأیید شوند.

احمدپناهی اظهار داشت: برخی انتظار و توقع دارند افرادی که در انتخابات گذشته رد صلاحیت شده اند، هم تأیید شوند اگر منظور از رقابت حضور این افراد است حال از هر حزب و گروهی که می خواهد باشد، باید گفت این توقع و انتظاری بی جاست و نباید رد صلاحیت شدگان دوره های قبل تأیید شوند.

وی با بیان اینکه اصل انتخابات کاملاً رقابتی است که در آن با طرز تفکرهای مختلف وجود دارد، گفت: افرادی در شورای نگهبان هستند بر اساس قانون عمل می کنند همان قانونی که در آن هیچ نامی از اصول گرا و اصلاح طلب نیامده است و برای شورای نگهبان ملاک تأیید مواد قانونی است.

رئیس شورای اصولگرایان شهرستان سمنان با بیان اینکه مجلس خبرگان اجرایی نیست و بلکه یک مجلس مشورتی، نظارتی، تعیین کننده سرنوشت کشور در خصوص عالیترین فرد معنوی کشور است، گفت: در استان سمنان در خصوص مناسب ترین فرد جهت حضور در این مجلس اتفاق نظر وجود دارد و دیدیم که حتی افراد کاندیدا برای این مجلس با توجه به تأیید انصراف دادند و گفتند ما وقتی فردی محبوب و مقبول و وزین و باتجربه همچون پدر معنوی استان یعنی آیت الله شاهچراغی را در استان داریم دغدغه ای نداریم.

وی با اشاره به اینکه مردم سالاری دینی در کشور حاکم است، گفت: باید در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رعایت اخلاق شود.

احمدپناهی در خصوص رسیدن به اتفاق نظر در خصوص نامزد مورد قبول شورای اصولگرایی شهرستان سمنان نیز گفت: عقل، اخلاق و شرع می گوید نیروهای همفکر و همجهت نگذارند که آراء قربانی شود تا فرد از تفکر مقابل آن جایگاه را تصاحب کند و به عبارتی دیگر افرادی که تفکر اصولگرایی دارند و نمی خواهند جایگاه به دست رقیب بیفتد باید هوشیاری و زیرکی خود را در انتخابات پیشرو نشان دهند و بدانند به تعبیر حضرت علی(ع) پست و مقام در نظام اسلامی طعمه نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار