مدیر اجرایی اتحادیه صادرکنندگان ایرلند:

ایرلند از بازار پرسود ایران جا مانده است/نباید فرصت را از دست بدهیم

مدیر اجرایی اتحادیه صادرکنندگان ایرلند اعلام کرد: کشورهای دیگر مانند ایتالیا و فرانسه از بازار پرسود ایران به خوبی استفاده کردند و ایرلند جا مانده است تمام تلاش خود را برای سهم بردن از این بازار به کار می‌گیریم.
کد خبر: ۸۶۳۵۶۱۱
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  در حالی که بعداز لغو تحریم‌ها بازار ایران برای بسیاری از کشورهای اروپایی جذاب و سودآور شده و قراردادهای زیادی در این بارها امضا شده است. به نظر می‌رسد برخی از این کشورها که فکر می‌کنند از قافله عقب مانده‌اند و به قول خودشان این بازار پر منفعت را از دست داده‌اند، بسیار ناراحت‌اند.

پایگاه خبری اریش اگزامایند به نقل از مدیر اجرایی اتحادیه صادرکنندگان ایرلند نوشته است صادر کنندگان این کشور فرصت بسیار بزرگی را از دست می‌دهند فرصتی که بعداز لغو تحریم‌ها علیه ایران ایجاد شده و هنوز این کشور استفاده ‌ای نکرده است.

سیمون مکیور همچنین گفته است اقتصاد 360 میلیارد یورویی وجود دارد و دیگران به خوبی استفاده می‌کنند و هنوز ایرلند به این بازار ورود نکرده است.

وی گفت: ما چه درباره ایران می‌دانیم؟ ما تنها کشور اروپایی هستیم که از این فرصت تجاری سودی نبرده‌‌ایم.

مکیور گفت: فرصت‌های زیادی برای شرکت‌های ایرلندی در زمینه محصولات غذایی، نوشیدنی، لبنیات، مهندسی و فناوری اطلاعات وجود دارد که هنوز استفاده‌ای نکرده‌ایم. همچنین می‌توانیم در بخش اجاره خودرو و هواپیما هم با ایران همکاری داشته باشیم.

فرصت‌های بسیار زیادی در کشور 80میلیونی وجود دارد که مرکز منطقه‌ای است که جمعیت آن بیش از 300 میلیون نفر است. همچنین ما فکر می‌کنیم که سفارت ایرلند در ایران باید بازگشایی شود.

وی افزود: کارخانه‌های ایتالیای به تنهایی 18 میلیارد دلار قرارداد با ایران امضا کردند شرکت‌های فرانسوی به محض دیدار با روحانی قراردادهای بسیار زیادی را با ایران داشتند اما ایرلند همچنان  دستش خالی است.

سخنگوی بخش امور خارجه گفت: دولت ایرلند همه تلاش‌های خود را برای کشف فرصت‌های جدید برای صادرکنندگان کشورش انجام خواهد داد و این علاقه در بین فعالان تجاری ایرلند هم وجود دارد.

وی با لحنی که به مذاق ایرانی‌ها خوش بیاید،‌گفت:محصولات صادراتی به ایران یعنی غذا و کالاهای پزشکی حتی در زمان تحریم نیز قطع نشد و ادامه یافت.

وی همچنین گفت: برخی آژانش‌های دولتی مانند بوردبیا و اینترپرایز ایرلند از بازارهای غنی ایران با خبر هستند و دیدارهایی با این کشور داشتند. سفیر ما در ترکیه هم چند دیدار با بخش‌های سیاسی و بازرگانی در ایران داشته اشت.

مدیراجرایی اتحادیه صادر کنندگان ایرلند همچنان تاکید کرد: که تمام تلاش خود را برای استفاده از فرصت بدست آمده در ایران از دست نخواهیم داد.

بنا به این گزارش ، کشورهای اروپایی در اکثر صحبت‌ها یشان به بازار 80 میلیونی ایران اشاره می‌کنند  که نشانگر قصد آنها برای صادرات مواد مصرفی است نه تکنولوژی. اکثر قراردادهایی هم که تاکنون وجود داشته با هدف صادرات محصول به ایران بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار