عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نا امن بودن فضای کشور ترکیه برای مسافران نوروزی گفت: آن روی سکه تبلیغات‌ وسوسه کننده سفر به ترکیه مشکلات امنیتی و اقدامات تروریستی است و ارزی که توسط گردشگران به ترکیه وارد می‌شود باعث تقویت داعش می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۵۵۷۵
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، فاطمه آلیا گفت: در بحث سفرهای نوروزی اتخاذ برخی سیاست‌ها و مشوق‌‌ها از سوی دولت برای گسترش سفرهای داخلی ضروری است، چون بحث قیمت برای مردم بسیار مهم است وقتی به جایی می روند و می‌خواهند چند شب بمانند از نظر وضع غذا و مدت اقامت و هزینه‌ای که باید برایشان پرداخت کنند بسیار مهم است.

وی ادامه داد: خدا روشکر در کشور ما امنیت برقرار است و در این شرایط یکی برنامه‌های مردم سفر است و دین هم به این موضوع توصیه کرده است در این مسیر قطعا سازمان میراث فرهنگی باید برنامه مشخصی داشته باشد نرخ‌ها را اعلام کند و بر آنها نظارت هم داشته باشد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: از طرف دیگر واقعا به خاطر گران بودن قیمت سفرهای داخلی گاهی می‌بینیم هزینه یک سفر داخلی  با سفر به یک کشور دیگر برابری می‌کند و حتی گاهی اوقات سفر خارجی از یک سفر داخلی هم ارزان قیمت‌تر می‌شود.

آلیا تصریح کرد: افرادی که به ترکیه یا دبی سفر می‌کنند معتقد هستند این سفر برای آنها ارزان‌تر از سفر به شمال کشور است مخصوصا در زمان‌هایی مانند نوروز که هتل‌ها و رستوران‌ها گران است، بنابراین سفر به آنجا را به سفر داخلی ترجیح می‌دهند.

وی با اشاره به گسترش نا امنی‌ها در ترکیه گفت: پشت روی سکه تبلیغات گسترده برای سفر به ترکیه موضوعات دیگری وجود دارد، نفوذ فرهنگی و برخی تهدیدات سیاسی، امنیتی ممکن است در مسیر باشد و ممکن است برای افرادی که در این مدت به کشورهای دیگر سفر می‌کنند دام‌هایی بگذارند یا اقدامات تروریستی انجام هند.

این نماینده مجلس افزود: از آن مهم‌تر نیز ارزی که از کشور خارج می‌شود باید مردم لحظه‌ای با خود فکر کنند که این ارزها کجا خرج می‌شود، کشورهایی که از تروریست‌ها و داعش حمایت می‌کنند آیا اگر کسی احتمال بدهد بخشی از ارزی که با سفر خود به یک کشور خارجی حامی تروریست منتقل می‌شود و آن ارز در اختیار داعش و تروریست‌ها قرار می‌گیرد آیا در این شرایط خودش را می‌بخشد و بازهم راضی به انجام این سفر می‌شود؟!

آلیا ادامه داد: خروج ارز از کشور در شرایطی که ما اقتصاد مقاومتی را در پیش داریم بحثی است که باید به آن فکر شود از طرف دیگر تفریح حق مردم است و به همین دلیل ما معاونت عریض و طویلی تحت عنوان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری داریم بنابراین لازم است از هم اکنون نرخ‌ها، مصوبات  و مشوق‌های خود را اعلام کند و از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به مردم اطلاع رسانی کند که تبلیغات‌های وسوسه انگیز سفر به ترکیه اهدافی در پشت سرشان است.

وی تصریح کرد: حتی گاهی شاهد بودیم که تروریست‌ها به اتوبوس حامل گردشگران ایرانی حمله کردند، بنابراین امنیت مسافران نکته بسیار مهمی است و باید به مردم اطلاع رسانی کرد که ترکیه هم اکنون امنیت ندارد.

ارسال نظرات