وزیر سابق دفاع گفت: استکبار جهانی پس از اینکه تحریم‌ها علیه ایران با شکست مواجه شد ناچار به تسلیم شدن و پذیرش مذاکرات در برابر خواسته مقام‌معظم رهبری و ملت ایران شد.
کد خبر: ۸۶۳۵۴۹۷
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سردار احمد وحیدی در ششمین یادواره شهدای کارمند استان مرکزی که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به جایگاه ایران در منطقه و جهان اظهار داشت: اقتدار امروز خود را مرهون خون شهیدانی هستیم که از دنیای خاکی و تعلقات مادی گذشتند و برای دفاع از اسلام پا در میدان جهاد گذاشتند.

وی افزود: در آیات قرآن خداوند می‌فرماید "شهدا در نزد پروردگارشان رزق می‌خورند" که این خود نشان از جایگاه و مقام شامخ چه در دنیا و چه در آخرت و نزد خدای متعال دارد، حضرت علی(ع) از پیامبر اسلام (ص) نقل کردند " زمانی که شهید وارد صحرا ی محشر می‌شود تمامی انبیاء به احترام آنان از مرکب پیاده شده و به جایگاه آنان را تکریم می کنند".

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شهدا در روز قیامت می‌توانند 70 هزار نفر از خانواده و همسایگان خود را شفاعت کنند و امیدواریم که ما نیز جزو کسانی باشیم که مورد شفاعت انان قرار می‌گیریم، خداوند هرگز خون کسانی را که در راه خدا کشته شوند ضایع نمی‌کند که اگر چنین بود انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید و 8 سال ایستادگی در برابر دشمنان نظام اسلامی بی‌ثمر می‌ماند، روح شهید ازاد است.

سردار وحیدی با اشاره به جایگاه شهدای زنده و جانبازان سرافراز میهن اسلامی گفت: خداوند متعال نیز به شهدا زنده وعده داده که به جمع شهدا خواهند پیوست اگر بر سر عهد خود بمانند.

وی افزود: دستگاه اداری آن زمان هنوز برگرفته از رژیم طاغوتی بود و حضور کارمندان در جبهه‌های حق علیه باطل نشان از عمق پیام انقلاب اسلامی و تاثیرگذاری این پیام بر کارکنان دستگاه‌های اداری دارد که تا پای جان برای حفظ این پیام ایستادند و انقلاب اسلامی امروز توانسته اقتدار فراوانی داشته باشد.

وزیر سابق دفاع تصریح کرد: استان مرکزی شهیدانی شاخص از جمله سردار سرلگش رحیم آنجفی، کاوه نبیری، وسعود عاشوری، وطن‌پور، محمدصادق بابایی، سیاوش امیری، امیر سرلشگر کاظمی کرهرودی، احمدی بی‌عش، شهید حسینی و شهید داودآبادی دارد و این شهدا مایه مباهات مردم استان مرکزی هستند، یگان روح‌الله استان بیش از 2 هزار و 300 شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

شهادت اوج معنویت و قدرت فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است

سردار وحیدی با اشاره به سالروز عملیات والفجر 8 گفت: عملیات والفجر 8 که از نظر تاکتیک و تکنیک و راهبرد، عملیاتی منحصربه فرد است و اوج تاریخ دفاع مقدس، عملیاتی که بیش از 45 هزار رزمنده از یک رودخانه خروشان در سرمای شب عبور کردند و با وجود گل و لای بسیار در خاک دشمن پیش رفتند.

وی افزود: در این عملیات دشمن از نظر تکنولوژی بسیار قدرتمند بود چراکه تمام ماهواره‌های آمریکایی هر حرکت نیروهای اسلام را تحلیلی و گزارش می‌کردند اما با وجود این شرایط رزمندگان اسلام توانستند دشمن بعثی را غافلگیر و تمام استراتزی‌های نظامی را به حیرت وادارند.

وزیر سابق دفاع تصریح کرد: در عملیات والفجر 8 رزمندگان استان مرکزی در قالب لشگر علی‌بن ابیطالب(ع) تواستند منطقه فاو و ام‌القصر را آزاد کنند مناطقی که از حیث استراتزیک برای دشمن بسیار حائز اهمیت بود، 75 روز ایستادگی رزمندگان اسلام در عملیت والفجر 8 و با رمز یا فاطمه‌الزهرا(س) پیروزی را از آن ملت ایران کرد.

سردار وحیدی با اشاره به حضور پرشور نیروهای داوطلب در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل گفت: عملیات‌هایی که در دوران دفاع مقدس رقم خورد و شهدایی که تقدیم نظام اسلامی شد نتیجه یک حرکت بزرگ است، انقلاب اسلامی نیز رنگ و جلای شهادت را باز کرد.

وی افزود: دنیای غرب انقلاب اسلامی را بزرگترین اتفاق نیمه دوم قرن می‌داند و ما بزرگترین اتفاق تاریخ بشر بعد از ظهور اسلام، اگر مفهوم شهادت و شهادت‌طلبی نبود انقلاب اسلامی یا عملیات‌هایی همچون والفجر 8 رقم نمی‌خورد و این دستاوردهای بزرگ امروز حاصل نمی‌شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شهادت اوج معنویت و قدرت فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است، عملیات والفجر 8 اوج قدرت نظامی است که ایران در صحنه عمل خود را از نظر ارزش‌های استراتژیک و استراتژی‌های فنی نشان دهد، انقلاب اسلامی اوج قدرت سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی است که به منصه ظهور برسد.

سردار وحیدی با اشاره بهشهادت از عمیق‌ترین لایه‌های وجودی انسان و انقلاب از عمیق‌ترین لایه‌های جامعه اسلام شکل گرفت، انقلاب اسلامی بر سه پایه رهبری، مردم و مکتب استوار بود که کجا بودیم و امروز کجاست؟ سال‌های 59 و 60 ایران با جنگی روبه‌رو شد که تمام دنیا در مقابلش قرار گرفتند، اقدامات تروریستی که در داخل کشور شاهد بودیم، عملیات طبس را از سوی آمریکایی‌ها و کسی فکر نمی‌کرد که روزی انقلاب اسلامی به چنین اقتداری برسد.

وی افزود: تحمل فشار تحریم‌ها پس از 12 سال نشان داد که پیروزی نهایی با انقلاب و اراده ملت بود، قدرت بزرگ انقلاب و خون شهدا امروز دشمن را به پای میز مذاکره کشاند و آنان را مجبور ساخت که دربرابر اراده مقام معظم رهبری و ملت شکست را بپذیرند و دشمنانی که روزی نمی‌خواستند ما نیروگاه بوشهر را داشته باشیم امروز در برابر قدرتی قرار گیرند که سربازان متجاوز نیروی دریایی آمریکا را دستگیر کند.

دنیا امروز به قدرت اتقلاب اسلامی معترف است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: همه دنیا ایستاده بودند تا حلقه مقاومت در سوریه سقوط کند اما پس از نزدیک به 5 سال متحیر ماندند، همه کشورها ایستاده بودند و می‌گفتند "اسد" باید برود اما الان سکوت کرده‌ و با حضورش کنار آمده‌اند، علت تمامی این وقایع پایه قدرت و سیر جمهوری اسلامی ایران بود.

سردار وحیدی با اشاره به حضور روسیه در منطقه گفت: قدرت ایران به قدری رسیده که با حضور روسیه در منطقه بیشتر کشورهای مدعی هستند که ایران روسیه را به منطقه آورد، قدرتی که ایران دارد موفق شده تا یکی از ابرقدرت‌های غرب را در موضوعی که علاقه دارد وارد کرده و با انان درگیر کند.

وی افزود: امروز جزو 10 کشوری هستیم که دارای فن‌آوری ماهواره‌ای هستیم و توانسته‌ایم موشک به فضا پرتاب کنیم، غربی‌ها در چند مورد با ما رودرویی کامل کردند یکی در انقلاب اسلامی که نمی‌خواستند اجازه دهند انقلاب اسلامی به ثمر نشیند، در دوران دفاع مقدس که همه دنیا در برابر ملت ایران ایستادند و از صدام حمایت کردند و جال اینکه بعد از پیروزی در جنگ تحمیلی 8 ساله گفت‌وگوی انتقادی با جمهوری اسلامی ایران راه انداختند تا جایی که در سال 1380 ایران را محور شرارت نامیدند.

وزیر سابق دفاع تصریح کرد: در برنامه هستی نیز مقابل ایران قرار گرفتند تا به فن‌آوری و تکنولوژی هسته‌ای دست پیدا نکنیم اما در نهایت از شدت واهمه تصمیم به مذاکره گرفتند و از برخی از ادعاهای خود عقب‌نشینی کردند، مقام‌معظم رهبری فرمودند که اگر هرجایی تخلف کنند جمهوری اسلامی ایران مسیر خود را در پیش می‌گیرد و دولت نیز به این سخن امام خامنه‌ای اگاه است.

با حضور در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه نشان می‌دهیم غرب‌زده نخواهیم شد

سردار وحیدی با اشاره به قطع روابط دیپلماسی عربستان با جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت عربستان تصور می‌کند اگر ارتباطش را با ما قطع کند از قدرت نظام اسلامی کاسته می‌شود، این تصورشان واهی است چراکه اروپایی‌هایی که خود رفته بودند با ذلت بازگشتند.

وی افزود: اندیشمندان غربی خود درباره شخصیت حضرت امام خمینی(ره) اعتراف میکنند، "هنری کسینجر" درباره حضرت امام راحل می‌گوید" خمینی غرب را با بحران جدی مواجه کرد و تصمیماتش چنان برق‌آسا بود که قدرت تفکر را از اندیشمندان . نظریه‌پردازان غربی گرفت، "بن‌لوین" می‌گوید"خمینی از ابرقدرت آمریکایی نمی‌ترسید ولی انچه که او را می‌هراساند غرب‌زدگی بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی که مورد تاکید مقام‌معظم رهبری است درحقیقت مقابله با غرب‌زدگی است، آنچنان غرب برای افکار عمومی و ملت ایران بزک شود که عده‌ای فکر کنند در غرب واقعا چیزی وجود دارد.

سردار وحیدی با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه گفت: اما مردم با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه نشان می‌دهند که هرگز غرب‌زده نخواهند شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی اسلام حذف شده را به صحنه برگرداند و اسلام به مهد زندگی بازگشت به طوری که امروز حرف اول را در دنیا می‌زند، تمدن غرب به یک نازایی گرفتار شده و مبتنی بر تکنولوژی است که پیامی برای انسانیت نداشته و نمی‌تواند جامعه را به جلو برد در نهایت محکوم به شکست است.

وزیر سابق دفاع تصریح کرد: تمدن اسلامی یعنی آینده روشن که برای ملت‌های جهان می‌تواند جاذبه داشته باشد، سخنان مقام‌معظم رهبری در حقیقت ترسیم افق‌های بلندی است برای ملت و عمیق شدن لایه‌های بشری مرهون تمدن‌سازی بوده و پیام و بشارت انقلاب اسلامی برای دنیا اسلام است.

سردار وحیدی با اشاره به منحل شدن سکولاریسم گفت: گفتمان و شکل‌گیری تمدن انقلاب اسلامی از مسیر استکبار ستیزی عبور می‌کند و سکولاریسم نیز در برابر اسلام شکست منحل و مردم سالاری دینی در برابر همه ابعاد در مقابل دشمن ایستاد و خود را در صحنه عمل نشان داده است.

وی افزود: امروز همانطور که می‌بینیم انقلاب در شرایط انتشار در تمام دنیا قرار داشته و به نوعی انقلاب دوم آغاز شده است و در شرایط کنونی مهمترین کار ما حفاظت از انقلاب و آرمان‌های مربوط به آن است، امروز شهدا از ما می‌خواهند که همچنان انقلابی مانده و گفتمان آن را رو به جلو حرکت دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: توجه به اقتصاد و موضوعات اقتصادی همواره مهم است اما انقلاب اسلامی را درگیر موارد جزیی نکنیم و با همگرایی آن را به سمت رشد و پیشرفت حرکت دهیم و توجه کنند که اگر ثابت قدم باشیم بی شک به اهداف خود می رسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات