فرمانده انتظامی دزفول: تعامل نیروی انتظامی و بسیج در راستای تامین امنیت در دزفول رو به گسترش است .
کد خبر: ۸۶۳۵۳۰۶
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: سرهنگ علی الهامی فرمانده انتظامی دزفول در نشست تعامل نیروی انتظامی با حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر (ع) در مسجد حاج صوفی دزفول گفت:ماموران انتظامی با جان و دل در خدمت تامین امنیت و آرامش شهروندان می باشند که این تلاش ها در مواردی به خوبی دیده نمی شوند.

وی افزود:مردم همیشه به دنبال مطالبات خود هستند که این امر مسوولیت نیروهای انتظامی را سنگین تر کرده است چرا که اگر امنیت در جامعه محقق نشود بدون شک اقتصاد منطقه نیز به خطر خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی موظف به تولید امنیت نیست بلکه حفظ امنیت وظیفه این نیرو می باشد گفت:شهرستان دزفول با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر و وجود بافت قدیم و جدید روزانه با اتفاقات زیادی مواجه می شود لذا با وقوع یک قتل و یا سرقت نمی توان گفت دزفول ناامن است زیرا این اتفاقات در همه شهرها و جوامع با تکنولوژی بالا نیز اتفاق می افتد .

وی به بی احتیاطی مردم دزفول در نگهداری از وسایل و اموال گران قیمت خود اشاره کرد و گفت:رها کردن خودرو در حالت روشن در خیابان برای تهیه نسخه از داروخانه و نگهداری پول و دلار در منزل از جمله مواردی است که زمینه سرقت را فراهم می کند.

وی از آمادگی برگزاری کلاسهای آموزشی پلیس فتا به بسیجیان خبر داد.

الهامی در خصوص برقراری گشت شبانه با کمک نیروهای بسیج نیز گفت:در شورای تامین شهرستان دزفول مصوب شد از نیروهای بسیجی در ایست و بازرسی ها و گشت های شبانه و گشت های نامحسوس استفاده شود.

وی به بحث انتخابات اشاره کرد و گفت:وظیفه اصلی نیروی انتظامی در بحث انتخابات تامین نظم و امنیت شعب اخذ رای می باشد تا مردم با آرامش پای صندوق ها حاضر شوند .

الهامی به قتل فرزند دکتر غیبی از متخصصان دزفول نیز اشاره کرد و گفت:با تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی قاتل وی در کمتر از ۴۸ ساعت شناسایی و تحویل مقام قضایی شد و کمتر از ۱۲ ساعت بعد نیز حادثه گروگان گیری و آدم ربایی اتفاق افتاد که آدم ربایان درخواست پنج میلیارد ریال پول نقد برای آزادی گروگان کرده بودند که با تلاش نیروهای اطلاعاتی و بسیجی آدم ربایان مجبور به آزادسازی گروگان شدند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی مدیون بسیج می باشد گفت:در حال حاضر کشورمان بعنوان جزیره امنی در خاورمیانه است که این امنیت حاصل تلاش نیروهای جان بر کف انتظامی و بسیجیان است .

عظیم سرتیپی فرمانده حوزه بسیج مالک اشتر (ع) دزفول گفت:این حوزه محدوده ای شامل ۹۰ درصد بافت قدیم و فرسوده شهر دزفول را تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ پایگاه مقاومت بسیج در دزفول ادامه داد:برنامه گشت شبانه پیاده با حدود ۱۴ اکیپ پنج و هفت نفره در بافت قدیم در حوزه مالک اشتر برقرار شده ست.

وی درخصوص مشکلات بافت قدیم دزفول تاکید کرد: فروش مواد مخدر ، سرقت از جمله مشکلات امنیتی بافت قدیم دزفول می باشد ضمن اینکه در خیابانهای ساحلی و اطراف پل خیابان شریعتی نیز مشکل سرقت و کیف قاپی وجود دارد که نیروهای بسیجی در کنار ماموران انتظامی برای برخورد با سارقان و مخلان نظم و امنیت در این مناطق با جدیت وارد عمل شده اند.

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات