خبرهای داغ:
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین:

فرهنگ بر بال علم و فناوری صادر شود

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با تأکید بر این‌که فرهنگ باید بر بال علم و فناوری صادر شود، افزود: باید تلاش کنیم تا متکی به توان جوانان کشور باشیم و برخی از روندهای اشتباه گذشته را که منجر به وابستگی در برخی از صنایع شده است را تغییر دهیم.
کد خبر: ۸۶۳۵۱۹۴
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در دیدار با نماینده ولی فقیه استان قزوین گزارشی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی ارائه کرد و گفت: ساختارهای فرهنگی بسیار خوبی توسط جهاد دانشگاهی طراحی شده که فعالیت‌های قرآنی و راه اندازی خبرگزاری ایسنا از جمله آن‌ها است.

وی تصریح کرد: سعی کرده‌ایم با برنامه‌ریزی کارها بر مبنای شاخص‌های ملی، بین‌المللی و بومی صورت بگیرد تا ضمن میزان افزایش تأثیرگذاری آن‌ها، توسعه کشور با سرعت بیشتری انجام شود.

 طیبی با تأکید بر این‌که فرهنگ باید بر بال علم و فناوری صادر شود، افزود: باید تلاش کنیم تا متکی به توان جوانان کشور باشیم و برخی از روندهای اشتباه گذشته را که منجر به وابستگی در برخی از صنایع شده است را تغییر دهیم.

وی همچنین به برخی از اقدامات شاخص جهاد دانشگاهی استان قزوین از جمله پزشکی از راه دور در بحث نازایی، آموزش زبان انگلیسی با تدوین کتب بومی و احیای فرش قزوین اشاره کرد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

 آیت‌الله عبدالکریم عابدینی  نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین نیز در این دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: ایجاد واحدهایی مانند جهاد دانشگاهی در واقع اعتراضی به روند روزمرگی ادارات و دستگاه‌ها بوده تا با حرکتی انقلابی در مسیر پیشرفت و توسعه روز افزون قرار بگیریم.

وی تصریح کرد: در قرآن و متون دینی این تلقی به خوبی قابل مشاهده است که همواره باید با روحیه جهادی کارها را پیش ببریم و حتی در جنگ هم با روحیه جهادی وارد شویم، چرا که با این نگاه است که می‌شود دست به کارهای بزرگ زد.

 امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خدای متعال می‌فرماید اگر شما 20 نفر اهل اطاعت و معرفت باشید بر 200 نفر پیروز می‌شوید و رهبری تک تک این مسائل را مورد توجه قرار می‌دهند و در تصمیم گیری‌ها لحاظ می‌کنند و باید این رویکرد را همانند رهبری در برنامه‌هایمان لحاظ کنیم.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به نقش امدادهای غیبی در پیشبرد امور هم اشاره کرد و ادامه داد: خدای متعال می‌فرماید ما به باد دستور دادیم تا بساط دشمنان شما را برچیند و در دفاع مقدس نیز امدادهای غیبی که به واسطه ایمان و تقوا به یاری رزمندگان می‌آمد، موجب شکست و رسوایی دشمنان شد.

وی اذعان داشت: خدای متعال می‌فرماید ما لشگریانی داریم که قابل دیدن و حس کردن نیستند و این نیروها را به یاری شما می‌فرستیم و شما هیچگاه تنها نیستید و این نیروها همواره پشتیبان شما خواهند بود و این تنها بخشی از رموز عالم است.

 آیت‌الله عابدینی با تأکید بر این‌که جهاد دانشگاهی تلفیقی از علم و ایمان است، خاطرنشان کرد: اگر تنها به علم تکیه کنیم، دیگران این راه را رفته‌اند، اما اگر بخواهیم از دیگران سبقت بگیریم باید جنبه‌های ایمانی را پررنگ نماییم.

 امام‌جمعه قزوین  تأکید کرد: خداوند می‌فرماید عالم همه نشانه و آیه است و البته تنها «اولی الاباب» یعنی کسانی که اهل ایمان، اندیشه، عرفان، معرفت، علم و دانش هستند آن‌ها را می‌بینند و چنین انسانی موفق است و با ذکر و تعامل با خدا موفقیت‌ها تداوم می‌یابد.

وی در پایان گفت: آقای فائزی مدیری توانمند و مؤمن است و تعامل بسیار خوبی با نخبه‌ها و مدیریت استان دارد.

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار