خبرهای داغ:
خبرگزاري بسيج: همزمان با دهه فجر، 46 طرح عمرانی، زیربنایی، تولیدی، گردشگری و فرهنگی با یک هزار و 656 میلیارد ریال اعتبار در منطقه آزاد ارس افتتاح و کلنگ زنی می شود.
کد خبر: ۸۶۳۵۱۴۶
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، در بهمن ماه جاری 39 طرح افتتاح و هفت طرح نیز کلنگ زنی خواهد شد.
طرح های آماده افتتاح در حوزه عمرانی 16 مورد، زیربنایی 10 مورد، تولیدی و صنعتی پنج مورد، کشاورزی و روابط عمومی دو مورد و در حوزه های فرهنگی و تجاری نیز یک مورد بوده و پنج طرح در حوزه عمرانی و دو طرح در حوزه زیربنایی نیز کلنگ زنی خواهد شد.
بنا به اين گزارش سهم طرح های تولیدی و صنعتی 785 میلیارد و 900 میلیون ریال، تجاری 600 میلیارد ریال، عمرانی 123 میلیارد و 873 میلیون ریال، فرهنگی و گردشگری 32 میلیارد و 569 میلیون ریال، زیربنایی 20 میلیارد و 544 میلیون ریال، طرح های کشاورزی 11 میلیارد و 621 میلیون ریال بوده و سهم طرح های کلنگ زنی نیز 82 میلیارد و 355 میلیون ریال است.
ارس به عنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران، در شمال غرب کشور و در مسیر رودخانه ارس در 51 هزار هکتار مستقر است كه با فعالیت در چهار محدوده جلفا، نوردوز، خداآفرین و قلی بگو با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز بوده و به علت موقعیت استراتژیک و بهره مندی از قوانین حاکم بر مناطق آزاد، مورد استقبال ویژه سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

در حال حاضر بیش از 300 واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی در منطقه آزاد ارس در حال ساخت بوده و 338 واحد تولیدی و صنعتی فعال وجود دارد که از این بین 32 شرکت خارجی ارس را مقصد تولید و سودآوری قرار داده اند و به واسطه شرکت های فعال برای بیش از 10 هزار و 600 نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.

همچنین در حوزه گردشگری این منطقه نیز 54 طرح در 367 هزار متر مربع در حال اجرا است و بخش صنعت نيز سهم 59 درصدی از تولید ناخالص داخلی ارس را به خود اختصاص داده که بیانگر موفقیت چشمگیر در راستای سیاست های اقتصادی کشور است.

در 9 ماهه گذشته 63 میلیون دلار کالا از ارس به کشورهای هدف صادر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها