خبرهای داغ:
رئیس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان همدان
رئیس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان همدان گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز تمام مردم شهر و روستا از نعمت برق برخوردار بوده و ضریب نفوذ برق در استان به 100 درصد رسیده است.
کد خبر: ۸۶۳۵۱۱۴
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
ضریب نفوذ برق در استان همدان 100 درصد استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حاجی‌رضا تیموری در مراسم جشن انقلاب که با حضور مدیران، کارکنان و بسیجیان صنعت آب و برق استان در سالن آبیاران برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد شهدا و امام شهدا اظهار داشت: دهه فجر و22 بهمن یادآور روزهایی است که مردم ایران با اتحاد و همدلی تاریخ ایران را از نو به رشته تحریر درآوردند.

وی با تأکید بر بزرگداشت این ایام افزود: همیشه باید آن سال‌ها را مرور کنیم تا قدر انقلاب را بیشتر بدانیم و از آن پاسداری کنیم.

رئیس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان همدان با بیان اینکه ما انقلاب را به بهای سنگینی به دست آوردیم، گفت: باید حماسه آن دوران و خون‌هایی که ریخته شد تا انقلاب اسلامی به ثمر برسد را زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه شناخت دستاوردهای انقلاب و حفظ آن را از وظایف امروز ما است، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بی‌نظیر و فراوانی در تمام عرصه‌ها دارد و همین امر وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها در جهان است.

تیموری یادآور شد: از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران وحدت کلمه و احیای اسلام و ولایت فقیه است که وحدت کلمه رمز پیروزی امت اسلامی بوده و خواهد بود.

وی عنوان کرد: وحدت و انسجام همراه با همدلی و همزبانی در هر برهه‌ای از زمان، در همه عرصه‌های زندگی نیاز است.

* باید با حضور حداکثری در 22 بهمن حماسه‌ای دیگر آفرید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه اسفند ماه سال جاری دو انتخابات سرنوشت‌ساز را پیش‌رو داریم، گفت: باید مراقب باشیم چراکه دشمن در کمین بوده و منتظر اشتباهی از سوی ما است، باید با حضور حداکثری خود حماسه‌ای دیگر آفرید.

وی در ادامه سخنانش شکستن ابهت پوشالی ابرقدرت‌ها، تزریق روحیه شهادت‌طلبی و جهاد در جامعه، حمایت از مسلمانان آزاده جهان، همگرایی، بیداری امت اسلامی، الگوسازی برای ملت‌های مستضعف و صدور انقلاب اسلامی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

تیموری با اشاره به اینکه داشتن استقلال، آزادی، عزت و از همه مهمتر حکومت اسلامی از دستاوردهای انقلاب است، افزود: باید دید چگونه می‌توان تمام این دستاوردها را حفظ کرد، دستاوردهایی که حاصل خون هزاران شهیدی است که با خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند و آن درخت امروز به بار نشسته است

وی با بیان اینکه امروز وظیفه سنگینی را بر دوش داریم، گفت: امروز نیز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و انسجام هستیم.

رئیس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان همدان اظهار داشت: صنعت آب و برق نیز در گذر تاریخ از دستاوردهای انقلاب بی‌نصیب نمانده و امروز صنعت برق کشور، به برکت انقلاب به خودکفایی رسیده است.

* ضرورت ترویج الگوی صحیح مصرف در جامعه

وی اضافه کرد: قبل از انقلاب نه تنها توانایی ساخت نیروگاه نداشتیم، بلکه در تمام مراحل از طراحی تا اجرا از متخصصان خارجی استفاده می‌کردیم و این دستاورد بزرگی است که امروز از واردکننده 100 درصد به صادرکننده در این بخش تبدیل شده‌ایم.

تیموری عنوان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز تمام مردم شهر و روستا از نعمت برق برخوردار بوده و ضریب نفوذ برق در استان به 100 درصد رسیده است.

وی ترویج الگوی صحیح مصرف را در صنعت آب و برق مهم برشمرد و افزود: مصرف بهینه و رعایت الگوی مصرف از دیدگاه اسلام مسأله حائز اهمیتی بوده و بر آن تأکید شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: در اسلام يكى از راه‌هاى مبارزه با فقر و محروميت، ايجاد هماهنگى اقتصادى و ريشه‏كنی اسراف است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند «یک مسئله هم در اقتصاد مقاومتى، مدیریت مصرف است. مصرف هم باید مدیریت شود.»، ابراز داشت: در راستای تحقق این مهم صنعت آب و برق کشور و به تبع آن صنعت آب و برق استان در اقتصاد مقاومتی دارای برنامه بوده و بر اساس آن حرکت می‌کند چراکه اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی فرصت مناسبی برای تحقق حماسه اقتصادی است.

تیموری با اشاره به برنامه‌های عملیاتی  صنعت آب و برق گفت: حمایت از تولید لوازم برقی با راندمان بالا و شرکت‌های خدمات انرژی، استفاده از لامپ‌های کم مصرف و LED برای روشنایی معابر،  استفاده از ترانسفورماتورهای با تلفات کم و جبران بار راکتیو از طریق خازن‌گذاری و فناوری‌های نوین بمنظور کاهش مصرف آب و برق و توسعه فعالیت‌های طراحی و مهندسی برای بهینه‌سازی انرژی از جمله این برنامه‌ها است.

وی هوشمندسازی شبکه‌های برق و اصلاح لوازم اندازه‌گیری، نصب کنتورهای هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های کشاورزی و ارائه پیشنهاد افزایش نرخ انرژی برای مشترکین پر مصرف در تمام تعرفه‌ها به معنای بهره‌گیری از سیاست‌های قیمتی حامل‌های انرژی جهت کنترل نرخ رشد مصرف را از دیگر برنامه‎های عملیاتی صنعت آب و برق عنوان کرد.

* هم‌­انديشي بهترين راهكارها برون‌رفت از مشكلات

رئیس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان همدان یادآور شد: افزایش راندمان نیروگاه‌ها با تشویق و ترغیب و حمایت از بخش خصوصی برای احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک و تشویق و حمایت بخش خصوصی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی نیز از جمله برنامه‌ها است.

وی افزود: ساده‌سازی فرآیند گردش کار و بکارگیری مشوق‌ها و تمهیدات لازم برای جذب سرمایه و مشارکت بخش غیر دولتی در صنعت آب و برق، کمک به افزایش سهم انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در سبد انرژی کشور و توسعه خدمات الکترونیکی نیز جزو برنامه‌های عملیاتی این صنعت است.

تیموری با تأکید بر توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت های اقتصادی و فرهنگی بیان داشت: افزایش تولید داخلی نهاده‌ها و کالاهای اساسی و اولویت قراردادن تولید محصولات و خدمات راهبردی و مدیریت مصرف با تأکید بر اجرای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف آب و برق از دیگر برنامه‌ها است.

وی یادآور شد: از برنامه‌های دیگر می‌توان به صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور با تأکید بر تحول اساسی در ساختارها، منطقی کردن اندازه دولت و حذف دستگاه‌های موازی و غیر ضرور اشاره کرد و اجرای برنامه‌های متناظر با سیاست‌های مدیریت تقاضای آب و برق به گونه‌ای که در تمام تعرفه‌ها نقاط تحویلی به وسایل اندازه‌گیری مجهز شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به فعالیت شورای انسجام‌بخشی مدیران صنعت آب و برق گفت: این شورا یکی از ظرفیت‌های مناسب وزارت نیرو در استان است که با تعامل و انسجام به دنبال يافتن بهترين راهكارها برای بهبود ارائه خدمات مناسب به مشترکان آب و برق استان است.

وی ابراز داشت: با هم‌­انديشي مي‌­توان بهترين راهكارها را براي برون‌رفت از مشكلات، تحقق اهداف و برنامه‌­ها و سرعت‎بخشي به ارائه خدمات مطلوب پيدا کرد.

*کاهش تلفات برق استان به 11.5 درصد رسید

تیموری سرعت در انجام پروژه‌ها، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری را از سرفصل‌های اصلی خدمات عنوان کرد و افزود: امیدواریم این امر با كمك مسئولين و همت كاركنان خدوم صنعت آب و برق همچنان تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اقدامات شاخص صنعت آب و برق استان تصریح کرد: تبدیل برج نیروگاه شهید مفتح از تر به خشک به ارزش 410 میلیارد ریال، بازسازی و اصلاح شبکه‌های فرسوده و جلوگیری از پرت انرژی برق و جلوگیری از هدررفت آب از جمله این اقدامات است.

رئیس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان همدان ابراز داشت: با اقدامات انجام شده در زمینه تبدیل انشعابات غیر مجاز به مجاز در بخش برق، کاهش تلفات انرژی از 16.3 درصد در سال گذشته به 11.5 درصد در سال جاری رسیده است.

وی با اشاره به کنترل پیک بار مصرفی و کنترل مصرف انرژی برق در استان افزود: نصب یک هزار و 831 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی از دیگر اقدامات برای کنترل آب و برق بوده که در حال حاضر 30 درصد چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند.

تیموری اظهار کرد: استقرار سیستم GIS و برداشت 100 درصد اطلاعات خطوط فشار متوسط و پست‌ها، نصب کنتورهای قرائت از راه دور برای کلیه مشترکان ولتاژ اولیه برق و انتقال پسآب فاضلاب شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح با اعتبار 860 میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به پر و مسدود کردن بیش از یک هزار و 300 حلقه چاه غیرمجاز از سال 93 تاکنون گفت: کنترل فشار آب با استفاده از روش‌های هوشمندسازی شبکه، نصب دستگاه‌های کنترل‌گر فشار، احداث و تکمیل تعدادی از مجتمع‌های آبرسانی روستایی و اجرای طرح‌ها به روش BOT و شناسایی نقاط ضعف شبکه‌ها و پست‌ها و انجام اقدامات اصلاحی برای جلوگیری از بروز حوادث و آسیب به تجهیزات مربوطه نیز از دیگر اقدامات شاخص صنعت آب و برق در استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خاطرنشان کرد: تعویض کلیه لوازم اندازه گیری از تک تعرفه به سه تعرفه دیجیتالی نیز از دیگر فعالیت‌ها بوده که تاکنون 45 درصد کنتور آنالوگ مشترکان برق با کنتور دیجیتال جایگزین شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات