از طریق ویدئو کنفرانس؛

افتتاح پروژه جاده سراوان – سیاهکل توسط رییس جمهور

رئیس جمهور پروژه جاده اصلی سراوان ـ سنگر ـ سیاهکل را هم‌زمان با پروژه‌های 10 استان کشور، از طریق ویدئو کنفرانس در گیلان افتتاح کرد.
کد خبر: ۸۶۳۵۰۱۰
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلان، فاز نخست جاده اصلی سراوان ـ سنگر ـ سیاهکل به طول 17.5 کیلومتر با هزینه 480 میلیارد ریال، همزمان با پروژه‌های 10 استان دیگر کشور، صبح امروز از طریق ویدئوکنفرانس توسط دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور، در گیلان افتتاح شد.

با بهره‌برداری از این مسیر، مسافت حدفاصل تقاطع سراوان در محور بزرگراه رشت-امامزاده هاشم تا شهر لاهیجان، به میزان 30 کیلومتر کاهش یافت.

از دیگر مزایای بهره‌برداری از راه جدید سراوان-سنگر-سیاهکل، می‌توان به برون آوری شهرستان سیاهکل از بن بست فعلی، قرار گرفتن در جوار کریدور شریانی و دسترسی مستقیم مردم منطقه به شبکه آزادراهی کشور اشاره کرد.

محمدعلی نجفی، استاندار گیلان، در مراسم افتتاح این پروژه گفت: از مجموع 29 پروژه عمرانی مصوب در سفر رئیس جمهور به گیلان، 795 میلیارد تومان تأمین نقدینگی شده که معادل 43 درصد این اعتبارات است.

وی اضافه کرد: بیمارستانها و کنارگذرهای با پیشرفت فیزیکی بالا، از 70 تا صد در صد، در گیلان در دست اجرا است و قبل از شب عید امسال کنارگذر لنگرود زیر بار ترافیک می رود.

استاندار گیلان از آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن رشت‌ ـ‌ قزوین با پیشرفت 93 درصدی زیرسازی از مسیر رشت خبر داد و گفت: تاکنون 45 کیلومتر مسیر ریل‌گذاری شده است.

نجفی در خصوص باقی‌مانده آزادراه رشت‌ ـ‌ قزوین تصریح کرد: یک باند از بخش نخست باقی‌مانده آزادراه رشت‌ ـ‌ قزوین به طول چهار کیلومتر تا نوروز 95 زیر بار ترافیک می‌رود.

ارسال نظرات