خبرهای داغ:
مدیرکل آموش و پرورش استان همدان تأکید کرد

ضرورت آشنایی نسل نوجوان با نقش شهدای دانش‌آموز در انقلاب

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بر ضرورت آشنایی نسل نوجوان و جوان با نقش شهدای دانش‌آموز در پیروزی انقلاب اسامی تأکید کرد.
کد خبر: ۸۶۳۴۹۶۶
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عبدالرضا فولادوند امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز استان همدان بابیان اینکه شهدای انقلاب اسلامی شهدایی هستند که در راستای مبارزه با استکبار و استبداد شهید شدند، اظهار کرد: شهدا در برهه ای از زمان جان خود را فدای اسلام کردند که جامعه در خاموشی و خفقان بود.

وی بابیان اینکه شهدای دانش آموز کسانی بودند که در سنگر آموزش و خانواده زندگی می کردند اما برای حراست از این مملکت قیام کردند و به شهادت رسیدند، بیان داشت: زنده نگه داشتن یاد شهدا یک وظیفه همگانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بابیان اینکه شهدای دانش آموز با سن کم خود به مبارزه علیه طاغوت و استبداد برخاستند، عنوان کرد: یادواره های شهدا که آموزش و پرورش برگزار می کند کاربرد آموزشی دارد.

فولادوند بابیان اینکه همه نهادها و به خصوص آموزش و پرورش باید اهداف امام، شهدا، انقلاب، اهداف و دستاوردهای آن را برای دانش آموزان بازگو کنند، اظهارداشت: باید شهدا و انقلاب را به دانش آموزان بشناسانیم.

وی بابیان اینکه نوجوانان زمانی انقلابی خواهند ماند که با اهداف جمهوری اسلامی آشنا شوند، تاکید کرد: همه باید برای حفظ اهداف شهدا و امام تلاش کنیم چراکه این کشور آرامش خود را مدیون امام و شهدا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه نسل نو باید با نقش شهدای دانش آموز آشنا شوند، گفت: باید نقش تاریخی شهدای دانش آموز در پیروزی انقلاب بازگو شود.

* شهدا در فکر و زندگی انسان‌ها حضور دارند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه ملت ایران شرافت و کرامت خود را مدیون شهداست، گفت: شباهت های زیادی بین انقلاب اسلامی و نهضت انبیا وجودارد.

مصطفی خزایی بابیان اینکه یکی از ویژگی های فرعون تحقیر ملت خودش بود، بیان داشت: حاکمان طاغوتی مانند شاه به دنبال از بین بردن کرامت و عزت نفس مردم بودند.

وی بابیان اینکه این ویژگی حاکمان طاغوتی در طول تاریخ وجود داشته است، ادامه داد: نهضت انبیا نقطه مقابل ظلم حاکمان طاغوتی بود.

معاون آموزش متوسطه استان همدان بابیان اینکه انبیا تلاش کردند به انسان ها شرافت و کرامت ببخشند، بیان کرد: حفظ کرامت انسان ها برای رسیدن به خداوند اصل آزادی برای انسان ها است.

خزایی بابیان اینکه شهدا در فکر، زندگی و حیات انسان ها حضور دارند، بیان داشت: نباید فراموش کنیم که همیشه در محضر شهدا قرار داریم.

وی بابیان اینکه همه پست و مقام های به دست آمده را مدیون شهدا هستیم، عنوان کرد: این پست و مقام ها امانتی از سوی شهدا است.

معاون آموزش متوسطه استان همدان بابیان اینکه کوچکترین بی توجهی و کار خلاف قانون نشان دهنده بی توجهی به شهدا و فراموش کردن آن ها است، افزود: اعتماد به ملت مایه پیروزی است چراکه هرجا به ملت اعتماد کرده ایم پیروز شده ایم.

خزایی بابیان اینکه اگر شهدا نبودند شرافت و فضیلت ها جایگاهی نداشت، گفت: استقلال و امنیت این کشور از شهدا است.

ارسال نظرات