به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب:

برگزاری کلاس امر به معروف و نهی از منکر ویژه سرگروه های صالحین شهرستان بافق

کلاس امر به معروف و نهی از منکر در موسسه فرهنگی- مذهبی بیت الرضا(ع) و با سخنرانی حجة الاسلام محسن هاشمی مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه ناحیه بافق برای سرگروه های صالحین پایگاه های بسیج حوزه مقاومت فاطمه الزهرا(س) برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۴۵۸۹
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق: در این کلاس هاشمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام خمینی(ره) و تبریک دهه مبارک فجر گفت: امام خمینی(ره) امر به معروف و نهی از منکر را زنده کرد، در زمان شاه کار به مرحله ای رسیده بود که حتی بسیاری از علما هم " امر به معروف " را از رساله های خود حذف کرده بودند و این امام خمینی(ره) بود که این فریضه را زنده نگه داشت.

هاشمی در ادامه به چگونگی اثر گذاری امر به معروف اشاره کرد و گفت: در باب امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمات همین مدارا کردن است. اگر انسان مرتکب معصیت یا تارک واجبی را با شدت بخواهیم جلوگیری کنیم، ممکن است کارش از معصیت کوچک به معاصی بزرگ یا به کفر تبدیل شود. در ذائقه انسان امر و نهی تلخ و ناگوار است و غضب و عصبیت را تحریک می کند. آمر به معروف و ناهی از منکر باید تلخی و ناگواری را به شیرینی بیان و مدارا به حسن خلق جبران کند. تا کلامش اثر کند و دل سخت معصیت کار نرم کند.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: در جایی که امر به معروف بصورت خصوصی نیست و موضوع به یک فرد بر نمی گردد و موضوع مربوط به کل جامعه است، برای امر به معروف باید " جان " داد.

روابط عمومی حوزه مقاومت فاطمه الزهرا(س) شهرستان بافق

ارسال نظرات