جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: ملت ایران با حضور در پای صندوق های رای انتخابات هفتم اسفند و انتخاب افرادی کارآمد، مفید و دارای تخصص، سرآمدی خود را به دنیا اثبات می کنند.
کد خبر: ۸۶۳۴۵۶۲
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج :سردار عبدالله عراقی روز دوشنبه در دومین مراسم بزرگداشت روز سیستان در مصلی المهدی(عج) زابل از نامگذاری روزی به نام این منطقه تقدیر کرد و اظهارداشت: با این نامگذاری ملت ایران بیش از گذشته با این منطقه آشنا خواهند شد.
وی افزود: با توجه به اینکه منطقه سیستان از تمدن کهن فرهنگی، دینی، اجتماعی و علمی برخوردار است به عنوان یک ایرانی به این تمدن افتخار می کنم.
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: مردم سیستان در 19 بهمن 1330 با رهبری آیت الله شریفی برای رهایی از ظلم و ستم بر علیه رژیم شاهنشاهی که می خواست به آنان نماینده تحمیل کند ایستادگی و تظاهرات کردند.
وی تصریح کرد: سابقه درخشان سیستان سبب می شود تا فرزندان این آب و خاک ادامه دهنده راه گذشتگان خود باشند.
سردار عراقی ادامه داد: فرزندان این منطقه باید فرهنگ، دین و صنعت را ارتقا دهند زیرا زمانیکه دنیا در بربریت، ظلم، ستم و تاریکی قرار داشت مردم سیستان دارای فرهنگ و تمدن بودند.
وی افزود: وجود فضای قومی و طایفه ای در منطقه سیستان می تواند به عنوان یک ارزش باشد.
وی با تبریک دهه فجر هدف، رهبری و مردم را سه مولفه اصلی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: سختی های این انقلاب بر دوش مردم به عنوان ولی نعمتان نظام جمهوری اسلامی است به طوری که با گذشت از فرزند، مال و جانشان این نظام را اداره می کنند.
امام جمعه زابل نیز در این مراسم گفت: برگزاری این گونه برنامه ها مقدمه ای برای یادآوری قیامی است که مردم سیستان علیه رژیم شاهنشاهی در سال 1330 انجام دادند.
حجت الاسلام علی اکبر کیخا اظهار داشت: مردم سیستان در 19 بهمن 1330 با حمایت از آیت الله شریفی نشان دادند که این سرزمین قابلیت حمایت از رهبران دینی را دارد.
وی با تقدیر از برگزارکنندگان این بزرگداشت افزود: سیستان سرزمین تمدن، اندیشه و فکر است.
فرمانده سپاه زابل نیز در این مراسم بیان کرد: قیام مردم سیستان در سال 1330 به واسطه ظلم ستیزی و حق خواهی برپا و در تاریخ ماندگار شد.
سرهنگ علی ثمره حسینی با بیان اینکه مردم سیستان در تاریخ خود افتخارات زیادی را به ثبت رسانده اند گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مردم این منطقه با پناه دادن به انقلابیون و بعد از آن با تقدیم 2 هزار 500 شهید و هزاران جانباز و ایثارگر بالاترین افتخار را کسب کرده اند.
19
بهمن 1330 یادآور خاطرات مبارزات دلاورمردان سیستانی است که با ایستادگی در مقابل رژیم شاهنشاهی به رهبری آیت الله میرزا ابراهیم شریفی و سردار محمدرضا پردلی مردم را بیدار و برگ زرینی در تاریخ پر تلاطم منطقه به ثبت رساندند.
دومین مراسم بزرگداشت روز سیستان با حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امام جمعه زابل، معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل و شماری از مسئولان استانی و محلی و اقشار مختلف مردم سیستان روز دوشنبه در مصلی المهدی(عج) زابل برگزار شد.
منطقه سیستان متشکل از پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

ارسال نظرات