نشست معرفتي- بصيرتي حلقه صالحين پايگاه مقاومت بسيج امام رضا(ع) که به مناسبت گراميداشت ايام الله دهه مبارک فجر با حضور حجت الاسلام والمسلمين علي اکبر دشتي در نمازخانه فرمانداري تفت برگزار گرديد.
کد خبر: ۸۶۳۴۵۵۲
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از تفت: نشست معرفتي- بصيرتي حلقه صالحين پايگاه مقاومت بسيج امام رضا(ع) که به مناسبت گراميداشت ايام الله دهه مبارک فجر با حضور حجت الاسلام والمسلمين علي اکبر دشتي با موضوع "بازخواني اصول و خط امام خميني (ره) و مقابله با تحريف امام (ره)" در نمازخانه فرمانداري تفت برگزار گرديد.

در اين نشست حجت الاسلام والمسلمين دشتي ضمن گراميداشت سي و هفتمين فجر انقلاب اسلامي و همچنين ياد و خاطره شهداي انقلاب و امام شهدا، بازخواني و واکاوي اصول امام خميني(ره) و اصول آن عارف سالک را از رسالتهاي شاخص بسيجيان و مهمترين و بارزترين سد مقابل تحريف افکار و نظرات آن امام بزرگوار دانست و وصيت نامه سياسي- الهي امام خميني(ره) را بازتاب کليه انديشه هاي امام و تبلور انديشه ناب اسلامي دانست که با مطالعه و تفکر در اين وصيتنامه، مي توان راه امام و مسير اصلي انقلاب را تميز داد و از انحراف نام و راه امام (ره) جلوگيري نمود.

وی ضمن توضيح مختصري از چگونگي سير نگارش وصيتنامه امام خميني(ره) گفت: وصيتنامه امام خمينى(ره) چشمه حکمتى است که از دل مصفا و الهى ايشان جوشيده و بر قلم مبارکش جارى گرديده تا حجّتى ديگر بر تبيين سيره عملى آن بزرگوار باشد و راه را پيشاپيش، بر همه شبهات و ترديدها و القائات خنّاسان مسدود کند. امام خميني نگارش وصيتنامه سياسي الهي خويش را - که در حقيقت پيام جاويد ايشان و خلاصه همه وصايا و پيامهاي زندگي پربرکتشان مي‌باشد - در تاريخ ۲۶ بهمن ۱۳۶۱ به پايان رسانده و نسخه‌اي از آن را طي پيامي به تاريخ ۲۲ تيرماه ۱۳۶۲ به صورت لاک و مهر شده نزد خبرگان اولين دوره مجلس خبرگان رهبري به امانت سپردند.

دشتي بیان کرد: امام خميني در سالهاي بعد، وصيتنامه را مورد بازبيني قرار داده و با انجام تغييراتي در آن، دو نسخه از متن اصلاحي را که بر روي پاکات آنها به خط ايشان نوشته شده است: «متن وصيتنامه سياسي الهي اينجانب جهت نگهداري در مجلس خبرگان و آستان قدس رضوي» براي تحويل به مراکز مذکور به نمايندگان خويش سپردند. تحويل نسخ وصيتنامه در حضور جمعي از مسئولين نظام جمهوري اسلامي ايران در تاريخ ۱۹ آذر ۱۳۶۶ انجام گرديد که مراسم آن از طريق سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش شد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمين دشتي ضمن اشاره به اين سخن امام خميني(ره) که فرمودند: "هيچ فرد و جريان و طبقه اي جز ملت، مالك و صاحب انقلاب نيست و مردم نيز اين دارايي عظيم و اين امانت الهي را با حفظ هويت و جهت گيري هاي انقلاب حفظ خواهد كرد" افزود : امام خميني با درايتي مثال زدني حكومتي تشكيل دادند كه در آن علاوه بر اينكه اسلام به عنوان دين اكثريت مردم نقش اساسي در حكومت دارد . مردم نيز به جايگاه واقعي خود دست ياقته اند .

همچنين اين فراز از وصيت نامه اما (ره) قرائت شد : "

وصيت من به ملت شريف آن است که در تمام انتخابات، چه انتخاب رئيس‌جمهور و چه نمايندگان مجلس شوراي‌اسلامي و چه انتخاب خبرگان براي تعيين شوراي رهبري يا رهبر، در صحنه باشند و اشخاصي که انتخاب مي‌کنند روي ضوابطي باشد که اعتبار مي‌شود. مثلا در انتخاب خبرگان براي تعيين شوراي رهبري يا رهبر، توجه کنند که اگر مسامحه نمايند و خبرگان را روي موازين شرعيه و قانون انتخاب نکنند، چه بسا که خساراتي به اسلام و کشور وارد شود که جبران‌پذير نباشد و در اين صورت همه در پيشگاه خداوند متعال مسئول مي‌باشند."

ايشان ضمن اشاره به اهميت موضوع تحريف آرا و نظرات و انديشه هاي امام (ره) گفت: توجه دادن امام به اين موضوع كه اختلاف افكني كار دشمنان و ايادي آنهادر داخل است جزو آن دسته از مواردي است كه نشان دهنده جامعيت امام و نكته سنجي ايشان ميباشد . يك رهبر سياسي دور انديش با ديدن افقهاي پيش روي ملت با راهنمايي هاي به جا و به موقع ميتواند آينده ي درخشاني را براي ملت خود رقم بزند .

امام با اينكه در هيچ يك از دانشكده ها و مراكز سياسي دنيا درس سياست نخوانده بود ولي در مواضع ايشان آنچنان مسائلي وجود دارد كه همگان را به شگفتي واميدارد . مردمي بودن امام و حاضر كردن مردم در تمامي برهه هاي سخت نشان از شناخت صحيح ايشان از مردم و قدرت مردم و ايمان توده هاست . امام با هدايت مردم و در بسياري از موارد با تشويق مردم به حضور در صحنه هاي انقلاب و فداكاري و ايثار توانست انقلابي بزرگ نه تنها در ايران بلكه در كل جهان راه بيندازد .

در انتهاي اين نشست، حجت الاسلام والمسلمين دشتي به چند موضوع و سرفصل ديگر از وصيت نامه امام راحل (ره) نيز بصورت کلي اشاره و توضيحات مختصري پيرامون هر موضوع ارائه نمود.


ارسال نظرات