نویسنده کتاب "پایی که جا ماند" گفت: نظام سلطه از صادر شدن فرهنگ اثیار و شهادت واهمه دارد، فرهنگی که شهدا در مسیرش حرکت کردند چراکه تکلیف را وظیفه خود می‌دانستند.
کد خبر: ۸۶۳۴۳۲۲
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، ناصر حسینی‌پور در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "سعید مسلمی" در مصلی بیت‌المقدس شهرستان اراک با اشاره به وصف جایگاه شهدا اظهار داشت: شهدا تکلیف را وظیفه خود می‌دانستند و حقیقت را تنها سرنوشت، اگر باران نبود خاک چگونه بارور می‌شد، زمین تشنه با کدام آب وضو می‌ساخت.

وی افزود: اگر باران نبود ما خاک نشینان تا ابد محکوم تیمم بودیم، شهدان باران رحمت حق بر روی زمین هستند و اگر نبودند واژه عشق ابتر می‌ماند، شهیدان رفتند تا ما ماندن بیاموزیم، شهیدان از حجاب جسم گذشتند تا در زندگی ماشینی امروز حجاب غفلت روح ما را پاره کنند.

نویسنده کتاب "پایی که جا ماند" تصریح کرد: در دنیای امروزی زمانی که تارهای عنکبوت غفلت بر کنج قلبهایمان می‌نشیند استخوان شهدا از زیر خلوارها خاک طلائیه، شلمچه بیرون می‌آید و اثبات می‌کنند حرف شهید "آوینی" را که درب باغ شهادت باز است.

حسنی‌پور با اشاره به فداکاری شهدا در مکتب اسلام گفت: فرزندان روح‌الله با پای خود سر به منای هر کجا که بوی کربلا دهد می‌گذارند و قرار نیست کسی جای آنان قربانی شود که خود قربانی می‌شوند.

وی افزود: همه ملت‌ها در دنیا در مقابل دو راه قرار گرفته‌اند که یکی را انتخاب می‌کنند یکی راه پذیرش بندگی و بردگی نظام سلطه و شیطان و دیگری پذیرش بندگی خداست که در مکتب ما پذیرش مکتب اهل بیت(ع) است، در دنیا کسانی که راه اول را می‌پذیرند تمام ابزارهای نظام سلطه برای اینکه در مسیر آنان قرار گیرند به کار گرفته می‌شود.

نویسنده کتاب "پایی که جا ماند" تصریح کرد: کسانی که راه دوم را برمی‌گزینند تمامی ابزارهای نظام سلطه برای آنکه آنان را خرد کنند به کارگرفته می‌شود برعکس گروه اول، بودند کسانی و کشورهایی در همسایگی ما که راه پذیرش بندگی و بردگی نظام سلطه را برگزیده‌اند و نظام سلطه با آنان در مصالحه است.

حسنی‌پور با اشاره به مقابله جمهوری اسلامی ایران با استکبار گفت: آل‌سعود عیب دموکراسی و حقوق بشر است چراکه از هیچ جنایتی علیه مردم مظلم یمن فروگذاری نکرده است، در جمهوری اسلامی ایران دموکراسی و حقوق بشر حاکم بوده و دشمنی نظام سلطه با ملت ایران در همین است که راه بندگی خداوند را برگزیده‌اند.

وی افزود: نظام سلطه با زبان روشن و واضح به ملت می‌گوید که نه به خاطر صادرات نفتی و غیرنفتی بلکه به خاطر صادرات فرهنگ شهادت، شهید و ایثار کینه گرفته و دشمنی می‌ورزد، ساختمان تفکر لیبرالیسم بر پایه اومانیسم استوار است.

نویسنده کتاب "پایی که جا ماند" تصریح کرد: فردگرایی تقطه مقابل امت است، تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خاری در چشم نظام سلطه نبود اما زمانی که ملت ایران به مانند مشتی در برابر زیاده‌خواهان شدند و نظام سلطه را به چالش کشیدیم به کام آنان خوش نیامد.

حسنی‌پور با اشاره به استکبارستیزی به عنوان یکی از اهداف انقلاب اسلامی گفت: نمی‌توانند بپذیرند که فرزندان روح‌الله گذشت و فدارکاری خود را به سایر ملت‌ها صادر کنند، فرهنگ ایثار و شهادت به کشورهای منطقه صادر شد، فرهنگی که روحیه مقاومت را تقویت کرد و سبب شد در جنگ 6 روزه استکبار جهانی و اربابانش را به چالش کشیم و معادلاتشان را برهم زدیم.

وی افزود: حتی این تفکر به فلسطین نیز صادر شد و آنان دریافتند که برای شکستن کمر رژیم غاصب صهیونیسم راهی ندارد جز مقاومت و ایستادگی که در مکتب عاشورا وجود دارد و امروز هر فلسطینی می‌ایستد و دقیقا مشکل عظمت روح فرزندان روح‌الله است.

نویسنده کتاب "پایی که جا ماند" خاطرنشان کرد: مادر سه شهید وقتی هر سه فرزندش را تقدیم نظام اسلامی می‌کند در کنار پیکر پاک سومین فرزند خود میگوید من فرزند دیگری ندارم که در راه اسلام فدا کنم مهم نیست که فرزندانم شهید شدند مهم این است که امام امت سلامت باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات