"نامشخص بودن متولیان اصلی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی"

سیاست‌های اقتصادمقاومتی جایگاه ساختاری خود را به دست نیاورده است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی گفت: سیاست‌های اقتصادمقاومتی جایگاهی که بایستی از نظر ساختار اجرایی در کشور داشته باشد را هنوز به دست نیاورده است.
کد خبر: ۸۶۳۴۳۱۸
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، عبدالرضا خلیلی در نشست ستاد راهبری و مديريت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح کشوری در اراک اظهار داشت: برای اولین بار طرحی در کشور از سوی شرکت آب‌و فاضلاب استان مرکزی اجرایی شده که علاوه بر تنظیم فشار آب برق نیز تولید می‌کند و در حال حاضر برق آن به توزیع برق استان فروخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب‌و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: نصب سیستم توربو الکتریک بر سر راه آب مصرفی شهری که اگر این اقدام انجام شود 65 درصد برق مصرفی کشور را با کم‌ترین هزینه تولید خواهیم کرد و بی‌شک طرح در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: گمرک این استان در زمینه ارتقای بهره‌وری که یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است به خوبی گام برداشته و در زمینه گمرک مجازی نیز جزء 10 استان برتر در زمینه دارا بودن شبکه مجازی است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی از ایجاد سرمایه گذاری خارجی در استان خبر داد و گفت: پروژه دو سرمایه‌گذار استرالیایی و اسپانیایی در پنج نقطه استان در زمینه تولید برق بادی با سرمایه‌گذاری به ارزش یک میلیارد دلار ظرف سه ماه آینده عملیاتی می‌شود.

فرهاد شبیهی با اشاره به لزوم پیگیری مصوبات جلسه نخست ستاد اظهار داشت: این دومین جلسه در بحث اقتصاد مقاومتی بوده که برگزار می‌شود با توجه به اینکه جلسه نخست این ستاد 5 مصوبه به همراه داشت که بایستی پیگیری شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت استان در بخش‌های مختلف نیازمند برنامه‌ریزی هستیم که بر این ظرفیت‌ها تکیه داشته و ما را زودتر به اهداف سیاست‌های اقتصادمقاومتی رساند، با این روشی که پیش گرفته ایم نمی توان در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی موفق باشیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر تصریح کرد: متاسفانه در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هنوز سر خط هستیم در صورتی که با توجه به پتانسیل هایی که داریم باید در جایگاه بهتری قرار بگیریم.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی در پاسخ به سخنان مدیرعامل برق باختر گفت:با توجه به تغییرات کشوری درباره تشکیل ستاد راهبری و مدیریت اقتصادمقاومتی مشخص نبود که به تبع دبیری و متولی ستاد نیز مشخص نشده بود که برعهده کدام دستگاه است.

نعمتی با اشاره به مشخص شدن متولی ستاد در سطح کشور گفت: هفته گذشته سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سطح کشور دبیری این ستاد را عهده‌دار شد که تغییراتی را در روش اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به وجود آورد و ۲۴ سیاست اقتصاد مقاومتی را به ۱۲ برنامه تبدیل کردند که در ذیل 24 سیاست تعریف شده‌ است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه به مصوبات قبلی توجه نشده است ادامه داد: علت این نقض به خاطر این است که در سطح کشور هنوز متولیان اصلی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مشخص نشده و عدم حضور مدیرکل مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری مرکزی نیز به علت سفر و حضور در جلسات سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور برای تدوین برنامه‌های 11 گانه است.

افشون تصریح کرد: اقتصادمقاومتی جایگاهی که باید از نظر ساختار اجرایی در کشور داشته باشد را هنوز به دست نیاورده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: کارگروه اقتصادمقاومتی در سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده و از آنجائیکه 7 بند از موارد مطرح شده در برنامه 11 گانه در حوزه اقتصادمقاومتی به این سازمان بازمی گردد بایستی با جدیت بیشتری حضور داشته باشیم.

حاجی‌پور تصریح کرد: زیرساخت‌ها در بحش صنعت بایستی فراهم شود تا بتوانیم جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم، با توجه به افتتاح کارخانه تولید کیسه خون در زرندیه سرمایه گذاران آلمانی خواستار حضور و مشارکت در تولید تخت های بیمارستانی شدند، به سمتی خواهیم رفت که شهرستان زرندیه در بخش صنعت پزشکی شناخته شود که هم در بحث اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری موفق عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار