همزمان با امضای توافقنامه انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران و صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان، مرحله جدید پرداخت وام قرض الحسنه به بیماران دیالیزی و پیوند کلیه درتهران و چند استان از سرگرفته شد.
کد خبر: ۸۶۳۴۲۵۹
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا بهنام حسین پور - مدیرعامل صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان در آیین امضای توافقنامه مذکور اظهار داشت: صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان از ابتدای تاسیس تاکنون حمایت از تشکل‌های مردم نهاد حمایتی از بیماران را در چارچوب وظیفه ای ملی و در راستای ایفای رسالت اجتماعی گروه بانک پارسیان سرلوحه امور خود قرار داده است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان افزود: یکی از دغدغه‌های متولیان گروه بانک پارسیان در راستای رسالت‌های اجتماعی، توزیع منابع جمع آوری شده قرض الحسنه در صحیح‌ترین مسیر و به صورتی شفاف است تا مبالغ پرداختی به دست افرادی برسد که شایسته ترین‌ها برای دریافت این تسهیلات هستند.

وی گفت: این صندوق قرض الحسنه تشخیص صحیح اهلیت اعتباری دریافت کنندگان وام‌های قرض الحسنه را از جمله وظایف ذاتی خود می‌داند و با همین رویکرد هدایت بخش معتنابهی از منابع خود به سمت انجمنها و نهادهای مردم نهاد حمایتی از بیماران را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: تاکنون بیش از 1250 میلیارد ریال بودجه برای اعطای وام‌های قرض‌الحسنه در سرفصل‌های درمان و سلامت، تامین مسکن نیازمندان، خوداشتغالی و مشاغل خانگی و ازدواج و تهیه جهیزیه تخصیص داده شده است.

بهنام حسین پور تصریح کرد: انجمن‌ها و موسسات و نهادهای حمایتی از بیماران در استانهای کردستان، تهران، فارس، خراسان شمالی، کرمان، بوشهر، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، گیلان، زنجان، خوزستان و سیستان و بلوچستان از جمله استان‌هایی بودند که در سال جاری و سال گذشته مورد حمایت تسهیلاتی صندوق قرار گرفته اند وبیماران شان می توانند بادریافت معرفینامه انجمن بیماران کلیوی برای دریافت تسهیلات اقدام نمایند.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان سپس به همکاری ویژه این صندوق با انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون مبلغ 13 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی به انجمن حمایت از بیماران کلیوی در استان‌های تهران، ایلام، بوشهر، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، گیلان، زنجان و خوزستان اعطا شده است.

وی در ادامه گفت: توزیع عادلانه منابع قرض‌الحسنه در قالب وام یکی از دغدغه‌های دیگر صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان است و نگاهی به استانهای تحت پوشش چتر تسهیلاتی صندوق به خوبی نشانگر آن است که ما با استفاده از شبکه گسترده بانک پارسیان منابع در اختیار را در استانهای کمتر توسعه یافته و محروم به صورت تسهیلات در اختیار هموطنان نیازمند این استان‌ها قرار داده ایم.

تداوم و توسعه خدمات تسهیلاتی صندوق در کشور را در گرو مشارکت و حمایت‌های مستمر نیک اندیشان و سپرده‌گذاران دانست و ضمن سپاس از همه سپرده گذاران و مشتریان حساب های قرض الحسنه صندوق گفت: انجمن‌ها، موسسات و نهادهای مردم نهاد و غیر مردم نهاد حمایتی از اقشار آسیب پذیر جامعه نیز باید در چارچوب تعالمی دو سویه و موثر تلاش کنند تا با استفاده از سرمایه اجتماعی‌ای که در اختیار دارند، از صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان حمایت کنند تا صندوق بتواند به صورت مستمر بر دامنه و عمق حوزه خدمت رسانی خود بیفزاید.

وی افزود:بی تردید در اثر این همکاری، تعامل سازنده‌تری را در آینده شاهد خواهیم بود که به نفع شهروندان و هموطنان آسیب پذیر و نیازمند تسهیلات ارزان قیمت است.

به گزارش انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور در این مراسم همچنین هاشم قاسمی - مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور با تقدیر از صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان گفت: این صندوق تنها موسسه مالی است که همکاری خود را در قالب تفاهم‌نامه و قرارداد رسمی با انجمن بیماران کلیوی آغاز کرده است و این نشان دهنده تعهد پذیری و حمایت بی‌شائبه این صندوق از فعالیت‌های انجمن و افراد تحت پوشش آن است.

وی در ادامه همچنین از سهولت و در دسترس بودن تسهیلات قرض الحسنه صندوق بانک پارسیان به عنوان مزیتی بزرگ یاد کرد و گفت: با ساز و کار فراهم شده توسط صندوق، افراد تحت پوشش انجمن به محض معرفی، در سریع ترین زمان ممکن و آسان ترین شیوه تسهیلات خود را از صندوق مذکور دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداختی به افراد تحت پوشش انجمن صرف اموری مانند پیوند کلیه، دیالیز و تهیه داروهای مورد نیاز می‌شود که این امر کمک بزرگی به این بیماران است.

ارسال نظرات