وزیر اسبق کشاورزی در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

برده داری پژوی فرانسه ضعف است نه افتخار

وزیر اسبق کشاورزی گفت: دولت استراتژی خوبی را در برابر پژوی فرانسه وضع نکرده است در سفر اخیر رییس جمهور برخورد فرانسه به ایران همچون نگاه آمریکا به آفریقا بوده است من مخالف برگشت پژو خسارت زا به ایران هستم.
کد خبر: ۸۶۳۴۱۲۸
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

صادق خلیلیان وزیر اسبق کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه چرا مردم ایران ملزم به پرداخت قیمت بیشتری برای خودروی پژو  نسبت به فرانسویان دارند اظهار داشت: قرارداد با پژو فرانسه در بیست سال قبل توسط آقایان فعلی مسئول که در مصدر مسئولیت بوده اند  و همچنان به این تصدی می پردازند در جهت منفعت رسانی حداکثری به سوی فرانسویان بوده است.

وی با بیان اینکه قرار بر این بود تا بخشی از تولیدات خودرویی ایران صادر شود افزود: نه تنها محقق نشد که پرداخت خسارت توسط پژو فرانسه نیز مشخص نگردید.

خلیلیان گفت: دوران تحریم در اوج خصومت خصمانه دشمنان اقتصادی، پژوی فرانسه ایران را ترک کرد و بسیاری از خطوط خودرویی ایران غیر فعال گردید که آسیب بسیاری را وارد آورد.

وزیر اسبق کشاورزی تاکید کرد: دولت با وجود  بد عهدی پژو اعم از ترک کشور قبل از اتمام قرار داد و عدم مشخص نمودن خسارت، نمی بایست با چنین شرکت آسیب زننده به بنیان خودرو سازی ایران قرار داد می بست.

وی با انتقاد از اینکه دولت با قرارداد بستن با  پژوی فرانسه علی رغم خسارات وارده در خلاف حقوق ملی گام برداشته است بیان کرد: آسیب پژو ضربه ای سهمگین بر منافع ملی وارد آورد که خطرات ناشی از آن خسارت هنگفتی را برای اقتصاد خودرویی کشورمان رقم زد.

 خلیلیان خاطر نشان کرد: دولت مقدمات ورود چنین شرکتی را از افتخارات خود می داند و قبل از ورود این شرکت فرانسوی، فرش قرمزی را  گسترانیده است تا به استقبال پژو برود جای بس تاسف است چرا دولت و یا وزارت صنایع در برابر رفتار ناپسند پژو برخوردی قاطع نداشته و کوتاه می آیند؟!

 وی گفت: چرا دولت حقوق ملت ایران را نادیده گرفته و از موضع دفاع برنمی آید؟! چرا پژو به ساختار اقتصادی ایران تحمیل شد؟! دولت خوی استعماری و رانت را برگزیده است و ملت را به حاشیه کشانده است.

این دکترای اقتصاد کلان در ادامه مطلب چنین گفت: چه بسیارند خودروسازان مطرح دنیا که فناوری نوین و طراحی به روز شده داشته اند و می توانند بازار 70 میلیونی ایران را تصاحب کنند و از ایران به خاورمیانه کالاهای خود را صادر کنند پس این ایران است که اجازه ورود را تعیین می کند و این افتخار را کشور فرانسه باید داشته باشد نه دولت ایران.

وی در خاتمه اشاره کرد: دولت استراتژی خوبی را در برابر پژوی فرانسه وضع نکرده است در سفر اخیر رییس جمهور برخورد فرانسه به ایران همچون نگاه آمریکا به آفریقا بوده است من مخالف برگشت پژو خسارت زا به ایران هستم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار