سخنگوی کمیسیون فرهنگی در گفتگو با بسیج مطرح کرد
نماینده مردم گرگان در مجلس گفت: جشنواره ای با نام فجر باید گفتمان انقلاب اسلامی را تقویت کند نه اینکه با فیلم های خود به سیاه نمایی از وضعیت کشور با ماهیت تلخ و ضد ارزشی بپردازد.
کد خبر: ۸۶۳۴۰۸۷
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

سید علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: متاسفانه بخش قابل توجهی از فیلم ها و مستند ها در جشنواره فیلم فجر تقویت کننده ارزش های انقلابی نبوده و دائماً به سیاه نمایی پرداخته اند.

وی با تأکید بر اینکه حتی یک فیلم تلخ و سیاه نما هم نباید در سینمای انقلاب اسلامی باشد افزود: در هیچ جای دنیا فیلم سازان بر خلاف اصول و ارزش های مسلّم کشور خود فیلم نمی سازند.

نماینده مردم گرگان با انتقاد شدید از توجیهات مکرر مسئولان در این بخش تصریح کرد: معاونت سینمایی کشور باید پاسخگوی این اتفاقات در حوزه فیلم و سینما باشد.

طاهری اظهار داشت: جشنواره ای با نام فجر باید گفتمان انقلاب اسلامی را تقویت کند نه اینکه به سیاه نمایی از وضعیت کشور با ماهیت تلخ و ضد ارزشی بپردازد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: این شائبه به صورت قطعی وجود دارد که برخی مسئولان با همکاری عده ای از افراد عرصه فیلم و سینما به دنبال تغییر ذائقه انقلابی مردم به سمت فرهنگ غربی هستند.

وی با اشاره به اینکه محتوای بیشتر فیلم های جشنواره فجر هیچ سنخیتی با ارزش های انقلاب ندارد گفت: وزارت ارشاد و سازمان سینمایی کشور باید در بررسی ساز و کار فیلم ها و نمایش ها تجدید نظر کرده تا سال به سال شاهد افزایش فیلم های تقویت کننده فرهنگ انقلابی باشیم.

ارسال نظرات