انتشارات گروه ابراهیم هادی کتاب «حبیب خدا» شامل زندگی‌نامه و خاطرات شهید ۱۶ ساله انقلاب را منتشر کرد.
کد خبر: ۸۶۳۴۰۸۰
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  انتشارات گروه ابراهیم هادی به تازگی چند عنوان کتاب را روانه بازار کتاب کرده است که از جمله این موارد می‌توان به «حبیب خدا» اشاره کرد. این اثر در قالب 68 خاطره از ابعاد زندگی شهید حبیب‌الله جوانمردی، اولین شهید شهرستان بهبهان را روایت می‌کند. 

شهید جوانمردی در سال 57 در حین تظاهرات پرشور مردم بهبهان به دست مأموران سفاک رژیم پهلوی مورد هدف قرار گرفت و با زبان روزه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. «حبیب خدا» در 176 صفحه تدوین شده است.

«شیر کوهستان» عنوان اثر دیگری است که از سوی این گروه منتشر و روانه بازار کتاب شده است. کتاب حاضر زندگی شهید مهدی خندان را از زبان دوستان و همراهانش روایت می‌کند. این شهید بزرگوار در سال 1341 در روستای «سبوبزرگ» از توابع لواسان کوچک به دنیا آمد. مهدی دوره راهنمایی را در سال 1353 به اتمام رساند و پس از آن به هنرستان دکتر احمد ناصری در تهران رفت. شهید خندان سال 1357 همزمان با پیروزی انقلاب توانست دیپلمش را در رشتة مکانیک بگیرد.

مهدی تابستان 1359 به عنوان عضو فعال بسیج به پادگان امام حسین (ع) اعزام شده و دوره آموزش عمومی نظامی را با موفقیت می گذراند و سپس برای مقابله با ضد انقلاب عازم کردستان شد و به سمت جبهه های غرب رفت.

شهید خندان به مدت شش ماه در جبهه غرب در سرپل ذهاب ماند و پس از آن به عضویت سپاه پاسداران در آمده و مدت چهار ماه به عنوان محافظ بیت امام خمینی(ره) به خدمت مشغول شد.ایشان در جبهه غرب چنان رشادت و شهامتی از خود نشان می‌دهد که لقب «شیر کوهستان» را به او می‌دهند.

شهید خندان خرداد سال 1361 همراه حاج احمد متوسلیان و دیگر رزمندگان به لبنان اعزام می شود و حدود چهار ماه هم در آنجا به خدمت مشغول می‌شود.

سرانجام شهید مهدی خندان روز 28 آذر 1362 برابر با اربعین حسینی، در مرحله سوم عملیات«والفجر 4» در ارتفاعات کانیمانگا، هنگام عبور از میدان مین و سیم خاردار، توسط گلوله تیر بار دشمن مزد زحماتش را گرفت و به شهادت رسید.

ارسال نظرات