روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشی تأکید کرد «با شکست گروه‌های مسلح در حلب، ضربه کاری بر مخالفان نظام سوریه وارد می‌آید و پس ‌از سقوط حلب جنگ به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۸۶۳۳۹۸۹
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱






خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش العالم در این گزارش که با عنوان «شورشیان سوری در حلب و احتمالاً در کل جنگ شکست می‌خورند» منتشر شده، آمده است: پس از پیشروی ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه، «شورشیان سوری به خاطر حفظ بقای خود در داخل و اطراف حلب می‌جنگند». واشنگتن پست می‌افزاید: با پیشروی ارتش سوریه، «مسیر اصلی امدادرسانی از ترکیه به مناطق تحت اشغال گروههای مسلح در حلب قطع شده است».

در این گزارش با استناد به اظهارات افراد مسلح حاضر در مناطق درگیری، حمله هوایی به مناطق اشغال شده، بسیار شدید و حدود 200 مورد حمله ظرف 24 ساعت توصیف و تصریح شده است که این حملات با توقف مذاکرات ژنو همزمان شده است.

این روزنامه نوشت: سقوط حلب، چالش بزرگی برای ترکیه و عربستان خواهد بود زیرا اصلاً معلوم نیست که این دو کشور بتوانند برای جلوگیری از این اتفاق کاری بکنند. همچنین پس از حمله جنگنده‌های ترکیه به هواپیمای نظامی روسیه در اواخر سال گذشته و واکنش‌های روسیه به این اقدام، دامنه مانور ترکها در خاک سوریه بسیار محدود به نظر می‌رسد.

در این گزارش به نقل از سرکردگان گروههای مسلح آمده که پیش از این آمریکا ترکیه و عربستان را برای کاهش کمکهای تسلیحاتی خود به تروریستها تحت فشار قرار داده بود و به همین دلیل این گروهها اکنون در معرض حمله قرار گرفته‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها