خبرگزاری بسیج: امام جمعه شهر ترکمانچای در آیین گرامیداشت روستای ورنکش با برشمردن اهداف شهدا در رسیدن به آرمان های شهادت، گفت: نخستین خصوصیت شهدای انقلاب اسلامی، ولایت مداری و ولایت پذیری بود.
کد خبر: ۸۶۳۳۸۷۹
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام یونس کیانی بیان کرد: امروز عزت و افتخاری که ایران به عنوان قدرتمند ترین کشور مقابله کننده با ظلم در جهان دارد، مدیون خون شهداست و زنده نگاه داشتن یاد این شهدای بزرگوار و والا مقام کمتر از شهادت نیست و برگزاری یادواره شهدای گلگون کفن ایران اسلامی، افتخاری بزرگ برای همه مردم است.

وی روحیه شهادت طلبی را دومین ویژگی جوانان ایران اسلامی دانست و افزود: شهدا از دشمنان نمی ترسیدند و همین روحیه بود که توانست کشور را در آن زمان حفظ کند.

حجت الاسلام کیانی با یادآوری اینکه جنگ ما تنها با عراق نبود بلکه دهها کشور به صورت مستقیم و و غیر مستقیم با ایران در جنگ بودند خاطرنشان کرد: رشادت های بزرگمردان ایران اسلامی نگذاشت حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمنان بیافتد. همانطور که امام شهدا فرمودند: «ایرانیان ملتی هستند که نه ظلم می کنند و نه زیر بار ظلم می روند».

امام جمعه ترکمانچایمدیریت جهادی را که امروز مورد تاکید همه مسئولان کشور است در کنار شعار سال، یکی دیگر از خصوصیات بارز شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: اتخاذ این نوع مدیریت به جهانیان نشان می دهد، ایرانیان در کنار هم و دوش به دوش یکدیگر با عزمی جهادی در دفاع از کشور آماده اند و دشمنان هیچ کاری نمی توانند انجام دهند.

یکی از هادیان سیاسی سپاه میانه نیز در این یادواره با اشاره به اهمیت و جایگاه و مقام معنوی شهدا در نزد پروردگار متعال گفت: رزمندگان زمانی که حریم ولایت و انقلاب مورد تعرض دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفت لحظه ای درنگ نکردند.

علی مسعودی افزود: شهدا با نثار خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند و هم اکنون نظام با خون همان شهدا و ایستادگی ایثارگران و مردم ولایی در نهایت اقتدار به سر می برد و این نیز به برکت وجود ایثارگری شهدا و مردم در پشتیبانی از ولایت است.

وی ادامه داد: راه و اعمال شهداو، تکلیف و رسالت ما را در ادامه پاسداشت ارزش های انقلاب و پیروی از ولایت فقیه مضاعف می کند و اکنون باید با بصیرت تمام، راه شهدا را در انتخاب های پیش رو خصوصا انتخاب نمایندگان اصلح و در تراز انقلاب ادامه دهیم.

آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با حضور بیش از 200 نفر از بسیجیان اعم از خواهران و برادران، امام جمعه و شورای اداری ترکمانچای در روستای ورنکش شهر ترکمانچای میانه برگزار شد.

ارسال نظرات