معاون هماهنگ‌ کننده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام: در بیداری اسلامی نگاه‌های مختلفی وجود دارد اما ماندگارترین و تأثیرگذارترین گفتمان در بیداری اسلامی گفتمان امام راحل است که امروز صدای امام راحل در اقصی نقاط جهان شنیده می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۳۸۳۱
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ پاسدار جمال شاکرمی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، در مراسم اختتامیه و تجليل از برگزيدگان جشنواره استانی آواهای انقلابی و سرودهای حماسی بسيج با عنوان ترنم بیداری، اظهار کرد: در سده‌های اخیر در دنیا، انقلاب‌های متعددی ازجمله انقلاب کبیر فرانسه، چین، روسيه و ديگر مناطق دنیا اتفاق افتاده که درجريان پیروزی هرکدام از این انقلاب‌ها، مؤلفه‌هایي نقش گذار بوده است.

وي عنوان كرد: میشل فوکو اندیشمند معاصر می‌گوید که از نزدیک راهپیمایی مردم ایران را دیده و از نزدیک این حرکت طوفنده را در ایران اسلامی نظاره گر بوده است و به اعتقاد اين شخصيت تفاوت هاي اساسی که انقلاب اسلامی با انقلاب فرانسه دارد در این است که انقلاب فرانسه در سطوح بالای جامعه متوقف‌شده و صدای انقلاب به توده‌ها نرسیده و مردم فرانسه نيز به درك مشترکی از انقلاب بوجود آمده نرسیدند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، ابراز داشت: طبق نظرات اين انديشمند، در حادثه انقلاب اسلامی مردم به یک فهم مشترکي از بروز انقلاب اسلامي رسیدند به نحوي كه صدای انقلاب حتی در دورترين نقاط محروم هم شنيده شد و انقلاب اسلامی پایانی بر مدرنیته بوده است،

اين مسئول، با بيان اينكه انقلاب اسلامی پایانی بر سراب خوشبختی بر اساس ماده‌گرایی در غرب بوده است عنوان داشت: انقلاب اسلامی در رهبری ، ایدئولوژی ، خواست مردم و تأثیر صدای انقلاب یک انقلاب به تمام معناست و امام راحل یک حرکت جدیدی را آغاز کرد که مبدأ همه بیداری‌ها در جهان اسلام و منطقه با توجه به نگاه امام خميني (ره) صورت گرفته است.

وي اذعان داشت: در بیداری اسلامی نگاه‌های مختلفی وجود دارد اما ماندگارترین و تأثیرگذارترین گفتمان در بیداری اسلامی گفتمان امام راحل است که امروز صدای امام راحل در اقصی نقاط جهان شنیده می‌شود.

سرهنگ شاکرمی، در ادامه بابیان اینکه مأموریت بسیج هنرمندان یک مأموریت گسترده است، یادآور شد: این همایش و جشنواره موسیقی بسیج، در راستای پرداختن به هنر اسلامی، حرکت خوبی است و امروز موسیقی به‌عنوان یک سبک جدید اسلامی از هنر برای ورود هنرمندان عزیز در عرصه‌های مختلف است.

شاكرمي، بابیان اینکه موسیقی ابراز احساسات است، گفت: هر منطقه‌ای موسیقی خاص خود را دارد، موسیقی ریشه در طبیعت انسان دارد و انسان موسیقی را از یاد خدا و از طبیعت الهام گرفته است و امروز معتقدیم که برای زنده شدن روح‌های خسته و خوابیده باید از موسیقی استفاده کرد.

وي، با اشاره به گفتمان حاکم بر جامعه اسلامی در عرصه موسیقی، ابراز کرد: موسیقی در ایلام از یک سابقه طولانی برخوردار است و موسیقی‌های مناسبتی مانند تعزیه ، آواها و نغمه‌های ماه مبارک رمضان نمونه‌های از موسیقی آیینی است که انسان را در موقعیت‌های مختلف به سمت خدا و آسمان سوق می‌دهد.

سرهنگ شاکرمی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات 7 اسفند سال جاری، گفت: همه ما در استانی زندگی می‌کنیم که فرسنگ‌ها با توسعه فاصله دارد و باید به خاطر خود و رضایت خداوند ، کسانی را که تأثیرگذارند و حرفی برای گفتن دارند و برای خدمت به مردم وارد این عرصه می‌شوند را انتخاب کرد.

وی، در پایان عنوان کرد: باید در انتخاب افراد افق دید خود را گسترش داده و خارج مسائل قبیله‌ای و طایفه‌ای، افرادی که شایستگی لازم رادارند انتخاب و تلاش کنیم نمایندگانی لایق به مجلس راه پیدا کنند.


ارسال نظرات