همزمان با ایام دهه فجر

4 پروژه گازرسانی در بانه به بهره برداری رسید

4 پروژه گازرسانی در شهرستان بانه افتتاح و به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۶۳۳۸۰۰
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ظهر روز گذشته همزمان با هفتمین روز از دهه فجر، با حضور معاون فرماندار بانه و تعدادی از مسئولین محلی از 4 پروژه گازرسانی در بانه بهره برداری شد.

گازرسانی به روستای دره شیخان از توابع بخش ننور با ،دو هزار و 108 متر لوله گذاری و نصب 23 علمک که اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات بند قاف تبصره 2 بودجه سال 94 برای بهره برداری از این پروژه گازرسانی هزینه شده است از جمله این پروژه ها بود.

با بهره برداری از این پروژه تعداد 20 خانوار از اهالی روستای دره شیخان بانه از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند که با افتتاح این پروژه گازرسانی، در مجموع تعداد روستاهای دارای گاز بانه به 106 روستا ارتقا یافت.

روزگذشته همچنین از پروژه گازرسانی به 3 واحد مرغداری در مسیر روستای دره شیخان و روستاهای قای برد و زیویه نیز با حضور مسئولین محلی بهره برداری شد.

با گازرسانی به این 3 واحد مرغداری سالانه حدود 600 هزار لیتر در سوخت مایع در هر سه واحد مرغداری صرفه جویی می شود که بر این اساس از لحاظ اقتصادی 40 تا 50 درصد کاهش هزینه ها را برای صاحبان مرغداری ها در پی خواهد داشت.

برای بهره برداری از این 3 پروژه گازرسانی حدود 126 میلیون تومان از اعتبارات بخش خصوصی ( آورده صاحبان مرغداری ها) هزینه در بر داشته است.

با بهره برداری از این 3 واحد صنعتی، تعداد مرغداری های دارای گاز طبیعی در سطح شهرستان بانه به 51 مورد ارتقا خواهد یافت که با احتساب این آمار در مجموع، بالغ بر 75 درصد مرغداری های سطح شهرستان بانه از نعمت گاز بهره مند خواهند شد که این آمار در بانه در مقایسه با میانگین واحدهای صنعتی سایر شهرهای استان کردستان یک رقم قابل توجهی می باشد.

گفتنی است که با بهره برداری از این چهار پروژه سالیانه حدود 650 هزار لیتر در مصرف سوخت مایع صرفه جویی بعمل خواهد آمد.

ارسال نظرات