رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ نماز اول وقت گفت: کتاب شیوه‌های دعوت به نماز، به دروس اصلی دانشگاهی اضافه می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۳۶۹۸
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

یه گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت الاسلام و المسلمین علی حبیبیان ظهر دیروز در حاشیه جشنواره فرهنگی ادبی" نماز، کودک و انقلاب" با بیان اینکه ترویج فرهنگ دینی انقلاب اسلامی از جمله مهمترین برنامه‌های دهه فجر است، اظهار داشت: تبیین وظایف کودکان و نوجوانان در قبال حفظ ارزش های دینی و الهی نظام اسلامی ضروری است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به اهمیت جایگاه اقامه نماز اول وقت در نظام اسلامی گفت: کودکان و نوجوانان نقش مهمی در ترویج فرهنگ نماز در جامعه ایفا می کنند.

حبیبیان کودکی را از جمله حساس‌ترین دوران زندگی انسان دانست و بیان کرد: آموزه‌های کودکی، ماندگارترین و موثرترین آموزه‌های انسان است، که نقش مهمی در تشیکل شخصیت افراد ایفا می کند.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه‌های جامعه ای سالم و متدین افزود: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، هنری و دینی از جمله راهکارهای موثر در راستای آموزش و ترویج ستون دین بین اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد دهه فجر را نماد اهمیت ترویج ارزش های انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی ،اقتصادی و فرهنگی دانست و ادامه داد: اقامه نماز اول وقت از جمله مهمترین اهداف ایجاد نظام اسلامی ایران است.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ نماز بین جوانان به ویژه دانشجویان تصریح کرد: از ابتدای ترم جدید دانشجویان، کتاب "شیوه‌های دعوت به نماز"، جزو دروس اصلی دانشگاهیان در استان یزد قرار می‌گیرد.

حبیبیان استفاده از ظرفیت های هنری و موسیقی را از دیگر راهکارهای موثر در ترویج فرهنگ نماز بین اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: نماز یکی از اصول کلی انقلاب و نظام اسلامی ایران است.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به ضرورت ترویج فرهنک نماز بین خانواده ها ادامه داد: والدین نقش مهمی در تربیت و هدایت فرزندان در راستای اقامه نماز اول وقت ایفا می‌کنند.

تسنیم/

ارسال نظرات