خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان:

امام (ره) شخصیت اصلی زن را به او بازگرداند

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: امام (ره) زن را به‌عنوان پدیده خلقت نشان داد و شخصیت اصلی‌اش را به او بازگرداند .
کد خبر: ۸۶۳۳۵۵۸
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدابراهیم الهی تبار امروز در همایش «انقلاب و بانوان سرزمین الوند» بابیان اینکه دهه فجر بهانه‌ای است تا به بزرگداشت این ایام و تفکر در چرایی مبارزات ملت ایران و حرکت تاریخی امام خمینی (ره) بپردازیم، بیان داشت: هرساله دهه فجر با رخداد خاصی همراه بوده و امسال این دهه فجر با پیروزی سیاسی ایران در مسئله هسته‌ای مصادف است.

وی با اشاره به اینکه در دوران انقلاب زنان در حالی در راهپیمایی‌ها حضور پیدا می‌کردند که فرزندشان در آغوششان بود، گفت: دوران انقلاب نگرش مردم را نسبت به وجود خانم‌ها در مسائل اجتماعی سیاسی تغییر داد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بابیان اینکه بسیاری از بانوان در دوران ستم‌شاهی طعم تبعید، سیاه‌چال‌ها و انفرادی‌ها را چشیدند، عنوان کرد: استان همدان یکی از استان‌هایی بود که بانوان نقش‌آفرینی بسیاری در عرصه مبارزه با طاغوت داشتند و حتی برخی از بانوان انقلابی در این راه به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به واقعه ۱۷ شهریور و بیان اینکه در این واقعه بیشتر کسانی که به فیض شهادت رسیدند از بانوان بودند، گفت: سال ۴۲ قانون کاپیتولاسیون به مجلس ارائه و تصویب شد که این موضوع عین بی‌غیرتی، بی‌تعصبی و بی‌هویتی و توهین به هویت ملی و شخصی بود اما امام خمینی (ره) ساکت ننشست و باوجود شرایط خفقان‌آور استبداد از حق ملت ایران دفاع کرد.

الهی تبار بابیان اینکه خشم مردم در تمام این سال‌ها مانند خاکستر زیر آتش بود، گفت: ۱۹ دی‌ماه ۵۶ آتش خشم مردم شعله کشید و حکومتی که ریشه ۲۵۰۰ ساله داشت به ورطه نابودی رفت.

وی بابیان اینکه نقش بانوان فقط به انقلاب ختم نمی‌شد، افزود: بانوان ایران اسلامی کسانی بودند که شهدای ۸ سال دفاع مقدس را پرورش دادند و بر پیشانی آن‌ها بوسه می‌زدند و آن‌ها را راهی میدان جنگ می‌کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بابیان اینکه حضرت امام(ره) برای همسرشان احترام ویژه‌ای قائل بودند، عنوان کرد: امام کسی بود که زن را به‌عنوان پدیده خلقت نشان داد و شخصیت اصلی‌اش را به او بازگرداند .

وی عنوان کرد: زنان ایران اسلامی با شهادت هر یک از عزیزانشان درراه پیروزی انقلاب، مصمم‌تر و استوارتر می‌شدند و اگر این انقلاب همچنان استوار است به دلیل وجود چنین بانوانی است .

الهی‌تبار بابیان اینکه از زمانی که انقلاب به پیروزی رسید دشمنان به دنبال راهی برای سقوط انقلاب بودند اما برخلاف تلاش‌ها موفق به تحقق این هدف نشدند، گفت:ایران اسلامی شهدای بسیاری را درراه خنثی کردن توطئه‌های دشمن تقدیم انقلاب کرده است.

وی در ادامه بابیان اینکه جهان اکنون دیگر جنگ تن‌به‌تن را کلیشه‌ای می‌داند و جنگ با افکار را می‌پسندد، به تحریم‌های عراق توسط امریکا اشاره و عنوان کرد: امریکا عراق را به وضعیتی رساند که وقتی نظامیان خود را وارد عراق کرد مقاومتی از نیروهای عراق ندید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بابیان اینکه امریکا قصد داشت با ایران نیز مانند عراق برخورد کند و این کار را به‌وسیله سلاح هسته‌ای انجام دهد، افزود: با وجود اینکه آمریکا هر روز تحریم‌های جدید ارائه می‌کرد اما مردم ایران اسلامی مقاومت کردند.

وی بابیان اینکه مردم در انتخابات سال ۹۲ اثبات کردند که با نظام هستند، افزود: توفیق در برجام با حمایت‌های مقام معظم رهبری و مردم اتفاق افتاد و دنیا حق غنی‌سازی ایران را پذیرفت به طوری که کشور از یک گردنه خطرناک به سلامت عبور کرد.

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز در این همایش اظهار داشت: دهه فجر فرصتی مناسب برای بازگویی و بازخوانی زوایای انقلاب است.

طاهره دوروزی ادامه داد: با بازگویی و بازخوانی زوایای انقلاب باید در ترویج فرهنگ ایثار، فداکاری و شهادت تلاش کنیم، چراکه این مهم مایه بقای انقلاب است.

وی عنوان کرد: رسیدن انقلاب و ایران به قله‌های افتخار از برکت خون شهداست و همه ما در قبال خون شهدا مسئول هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار