خبرگزاری بسیج: طرح پیشگیری از تنبلی چشم و تداوم خدمات رسانی بهزیستی در پیشوا به منظور تضمین سلامت کودکان اجرا شد.
کد خبر: ۸۶۳۳۵۴۱
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در سراسر کشور به منظور انجام معاینات لازم چشم کودکان زیر شش سال و پیشگیری از تنبلی چشم و بیماری های آن ها اجرا شد که به تبع آن در شهرستان پیشوا نیز برای کودکان در این سنین به مرحله اجرا در آمد.

آسیه ملک دار معاون امور توسعه پیشگیری و فرهنگی با اعلام خبر فوق اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر چهارهزار کودک زیر شش سال شهرستان پیشوا    مورد معاینه چشم قرار گرفته اند.

وی افزود: سال گذشته نیز در قالب طرح ملی آمبلیوپی(پیشگیری از تنبلی چشم) حدود 5 هزار و 800 کودک شهرستان پیشوا معاینه شده اند.

  ملک دار تعداد پایگاه های دائمی اجرای طرح آمپلیوپی را پنج پایگاه اعلام کرد و افزود: پایگاه های مهد های کودک چشمه و مهر آنا و موسسه طلوع یاس و درمانگاه شبانه روزی فردوس و آموزشگاه آیت الله مشکینی آماده ارائه خدمات به کودکان زیر شش سال پیشوا و مجری طرح آمبلیوپی در این شهرستان هستند که تا پایان سالجاری این وظیفه خطیر را انجام خواهند داد.

معاون امور توسعه پیشگیری و فرهنگی بهزیستی شهرستان پیشوا تصریح کرد: اگر تنبلی چشم کودکان تشخیص داده نشود، در آینده تبدیل به معضلی بزرگ در راه پیشرفت  کودک خواهد شد و هزینه های مادی و معنوی فراوانی را به خانواده و جامعه تحمیل می نماید؛ بنابراین اکنون که می توان با یک معاینه ساده مقابل این بیماری و آسیب اجتماعی گرفته شود همه با هم کودکان دلبند خود را به این مراکز برده و سهم خود را در تأمین آینده سالم کودکان به خوبی ادا نمائیم.

آسیه ملک دار در ادامه بیان کرد: طی سه ماهه سوم سالجاری یعنی در پاییز که طرح آمبلیوپی در پیشوا برگزار شد، نوزده پایگاه غیر دائمی و پنج پایگاه دائمی ذکر شده غربالگری بینائی را انجام دادند که از این پایگاه ها در یک مکان آن ها با دستگاه و دیگر پایگاه ها توسط E. CHART طرح آمبلیوپی اجرا و چشم کودکان زیر شش سال شهرستان پیشوا مورد معاینه قرار گرفته است.

وی در خاتمه از مدیران شبکه بهداشت و درمان واداره آموزش و پرورش شهرستان پیشوا که در اجرای مطلوب و بهنگام این طرح، اداره بهزیستی شهرستان پیشوا را یاری نمودند قدردانی کرد.

ارسال نظرات