معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی گفت: دو سال است با وجود تمامی تلاش‌ها و پیگیرها برای حضور در جشنواره فیلم فجر به نتیجه نمی‌رسیم و به بسیج دانشجویی اجازه حضور در این جشنواره را نمی‌دهند و کسی پاسخ‌گو نیست.
کد خبر: ۸۶۳۳۳۵۷
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر وجدانی نیا معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی، یکی از اولویت‌های بسیج دانشجویی را پایش فضای فرهنگی هنری و مطالبه گری در این عرصه دانست و گفت: یکی از عرصه‌های جدی حضور بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های کشور عرصه فرهنگی است و بسیاری از برنامه‌های اجراشده همانند نقد فیلم و تئاتر و غیره در این موضوع است.

وی پیگیری فضای فرهنگی جامعه و بیان مواضع و مطالبه گری را از وظایف تشکل بسیج دانشجویی دانست و گفت: بسیج دانشجویی در سالهای گذشته در جشنواره فیلم فجر حضور داشته و نظرات خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکل دانشجویی بیان کرده است.

وی ادامه داد: متأسفانه دو سال است با وجود تمامی تلاش‌ها و پیگیرها برای حضور در جشنواره فیلم فجر به نتیجه نمی‌رسیم و به بسیج دانشجویی اجازه حضور در این جشنواره را نمی‌دهند و کسی پاسخ‌گو نیست.

وجدانی نیا با طرح این سؤال که دلیل حذف بزرگ‌ترین تشکل فرهنگی اجتماعی سیاسی دانشگاه‌های کشور از جشنواره فیلم فجر چیست گفت: مسئولین باید پاسخ بدهند که چرا حتی به مطالبات و پیگیری‌های دانشجویان بسیجی هیچ پاسخی داده نمی‌شود و کسی پاسخ‌گو نیست.

وی افزود: در سالهای گذشته بسیج دانشجویی در بخش تجلی اراده ملی به‌عنوان داور حضور داشته است و بعد از تعطیل شدن این بخش ما با سازمان سینمایی جلساتی برگزار شد و این تشکل دانشجویی برای کمک و بهتر شدن فضای جشنواره اعلام آمادگی کرد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی دارای یک سینما تک به نام دوشنبه فیلم است که تعداد قابل‌توجهی از فیلم‌های سینمای ایران در آن حضور یافته‌اند و سالهاست به‌صورت جدی در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این موضوع هم می‌توانست دلیلی دیگر برای لزوم حضور بسیج دانشجویی در جشنواره فیلم فجر باشد که اتفاق نیفتاد.

وی در پایان اشاره داشت: در ماه‌های گذشته تمامی تلاش‌های صورت گرفته برای حضور در این جشنواره به نتیجه منتهی نشد و برای دومین سال اجازه حضور در کاخ مردمی جشنواره به بسیج دانشجویی داده نشد.
ارسال نظرات