مسئول سازمان بسیج مداحان کردستان با اشاره به ارسال 592 اثر از 297 شاعر از چهار استان کردستان، ایلام، کرمانشاه و آذربایجان غربی به دبیرخانه جشنواره، گفت:از این تعداد 100 اثر به مرحله نهایی راه یافت.
کد خبر: ۸۶۳۳۲۵۳
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی فرامرزی امروز در نشست با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر آیینی روز سه‌شنبه هفته جاری و با حضور شعرای بنام کشور و نیز استان‌های غرب کشور در سنندج برگزار می‌شود.

مسئول بسیج مداحان استان کردستان یکی از عوامل برگزاری جشنواره شعر آیینی را عدم وجود منبع فکری و تغذیه‌ای مداحان و مولودی‌خوانان کردستان عنوان کرد و گفت: ما با همکاری سایر ادارات و نهاد های دولتی استان در جهت پر کردن این خلاء، اقدام به برگزاری جشنواره شعر آیینی در منطقه غرب کشور برای اولین بار کردیم.

فرامرزی از استقبال کم نظیر هنرمندان از این جشنواره یاد کرد و گفت: در مدت کوتاه اعلام آغاز جشنواره به مدت یک ماه از زمان آغاز اولین اطلاع رسانی، 592 اثر از 297 شاعر و از چهار استان کردستان، ایلام، کرمانشاه و آذربایجان غربی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است

وی اعلام کرد: از بین این تعداد آثار رسیده، 100 اثر تایید و به مرحله نهایی راه پیدا کرد که در پایان از 12 اثر برگزیده با لوح تندیس و هدایای نقدی تجلیل می شود.

وی افزود: سهم هنرمندان کردستانی که در این جشنواره شرکت نموده بودند با 372 اثر بیشترین آثار شده و ایلام با 42 اثر کمترین میزان آمار را به خود اختصاص داده بودند.

فرامرزی خاطر نشان کرد: جشنواره شعر آیینی در دو بخش کردی و فارسی برگزار می شود که 346 اثر از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره به زبان فارسی و 22 اثر نیز به زبان کردی بوده است.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه بیت‌المقدس از شرکت تمام اقشار جامعه و گروه سنی در این جشنواره خبر داد و گفت: نوجوان 11(کامیار ابراهیمی) به عنوان جوان ترین شرکت کننده و حبیب‌الله رنجبر از دهگلان با 86 سال سن مسن‌ترین شرکت‌کننده در این جشنواره حضور داشته اند.

فرامرزی در پایان با اشاره به اینکه 364 اثر از این اشعار به زبان فارسی و 228 آن به زبان کُردی است، یادآور شد: اختتامیه اولین جشنواره شعر آئینیغرب کشور سه شنبه (20 بهمن) در مجتمع فجر سنندج برگزارمی شود.

ارسال نظرات