دوره‌های آموزش حرفه‌ای روزنامه‌نگاری از سوی وزارت ارشاد در زنجان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۳۳۲۲۷
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره مطبوعات ارشاد استان زنجان گفت: دوره‌های آموزش حرفه‌ای روزنامه‌نگاری با حضور اساتید برجسته کشور با ارائه گواهینامه معتبر از سوی وزارت ارشاد در زنجان برگزار می شود.

ام‌البنین حیدری افزود: دوره تکمیلی خبرنگاری در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: با تکمیل ظرفیت ثبت نام کنندگان در دوره‌های آموزشی تکمیلی خبرنگاری برای خبرنگارانی که دوره مقدماتی 60 ساعته را گذرانده‌اند، این دوره آموزشی برگزار می‌شود.

حیدری با بیان اینکه ارتقای سطح علمی خبرنگاران و نیز بالا رفتن کیفیت انتشار مطبوعات و درج اخبار در خبرگزاریهای استان زنجان از اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنگاری است، گفت: وضعیت مطبوعات و خبرگزاریها آنگونه که باید مطلوب نیست و در این عرصه جای کار بسیار است.

رئیس اداره مطبوعات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون 14 نفر از خبرنگاران استان زنجان در دوره تکمیلی خبرنگاری ثبت نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: حداقل ظرفیت لازم برای برگزاری این دوره 20 تا 25 نفر است که امیدواریم با تکمیل ظرفیت در اوایل سال 95 این دوره‌ها را برگزار کنیم.

وی به صدور گواهینامه معتبر وزارت ارشاد برای شرکت کنندگان در این دوره آموزشی اشاره کرد و گفت: هریک از علاقه‌مندان که دوره مقدماتی را گذارنده و نیز در یکی از رسانه‌های خبری استان زنجان در حال فعالیت هستند، می‌توانند برای ثبت نام در این دوره‌ها به محل اداره مطبوعات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مراجعه کنند.

حیدری افزود: اساتید حاضر در دوره‌های تکمیلی خبرنگارای از پیشکسوتان و اساتید نامدار عرصه مطبوعات کشور هستند که در تلاشیم با حضور گسترده خبرنگاران بتوانیم از تجربیات این اساتید برای ارتقای سطح مطبوعات و خبرگزاریهای استان زنجان بهره‌مند شویم

وی با اشاره به برگزاری دوره مقدماتی خبرنگاری در زنجان ابراز کرد: این دوره از دهم بهمن ماه سال گذشته به مدت یک ماه در 60 ساعت برگزار شد و به هریک از خبرنگارانی که موفق به کسب نمره حدنصاب شدند، گواهینامه معتبر از سوی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد صادر شده است.

حیدری با اشاره به فعالیت کیوسکهای مطبوعاتی در استان زنجان بیان کرد: پروانه فعالیت این کیوسکها توسط ارشاد و محل قرار گیری آن نیز توسط شهرداری تأمین می‌شود.

رئیس اداره مطبوعات ارشاد استان زنجان افزود: با توجه به عدم رونق فروش مطبوعات در استان زنجان در هریک از کیوسکهای مطبوعاتی برای صرفه اقتصادی، فعالان این عرصه در کنار فروش مطبوعات می‌توانند محصولات فرهنگی نیز عرضه کنند.

ارسال نظرات