یک اقتصاددان در گفتگو با بسیج:

خرید هواپیما برای کاهش حوادث هوایی فقط بهانه است

کارشناس مسایل اقتصادی گفت: قرارداد مجدد با شرکت پژو و قرارداد بزرگ خرید 118 هواپیمای ایرباس، یک گشایش اقتصادی بزرگی را در فرانسه به جای گذاشت.
کد خبر: ۸۶۳۳۱۲۰
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به قرارداد خرید 118 هواپیما از شرکت فرانسوی ایرباس، اظهار داشت: جزئیات این قرارداد همچنان به صورت کامل مشخص نشده است، از همین رو نمی توان در مورد تمام ابعاد آن قضاوت کرد.

وی امتیازاتی که ایران در قراردادهای اقتصادی به فرانسه واگذار کرد را تعجب برانگیز خواند و افزود: قرارداد مجدد با شرکت پژو و قرارداد بزرگ خرید 118 هواپیمای ایرباس، یک گشایش اقتصادی بزرگی را در فرانسه به جای گذاشت؛ سؤال اینجاست که چرا باید با کشوری که خیانت های بزرگی را به اقتصاد کشورمان کرده استف اینگونه تعمال داشته باشیم؟!

این اقتصاددان در ادامه گفت: نیاز کشور به هواپیماهای استاندارد غیرقابل انکار است، اما قطعا ضرورتی نداشت که دولت 118 هواپیما که تعدادی از آن ها تنها در فرودگاه امام خمینی(ره) امکان پرواز دارند را به مبلغی در حدود 27 میلیارد دلار را در شرایطی که رکود در بازارهای داخلی به اوج رسیده است خریداری کند.

وی با تأکید بر پایین بودن میزان حوادث هوایی در ایران، گفت: درصد سقوط هواپیما و یا حوادثی از این قبیل در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر نه تنها بالا نیست، بلکه رتبه بسیار پایینی را نیز دارا است؛ پس کاهش حوادث هوایی در کشور تا حدود بهانه ای بیش نبود.

ارسال نظرات