عضو کمیسیون اجتماعی گفت: پژو ملزم به پرداخت خسارت است و نبایستی نسبت به خسارت سکوت داشت مسلم بدانید اگر فرانسه جای ایران بود یک ریال از خسارت اش نمی گذشت.
کد خبر: ۸۶۳۳۰۰۹
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز و  عضو کمیسیون اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره بر اینکه چرا در قرار داد بین المللی پژو و خسارت هنگفت در دوران تحریم وزیر محترم صنعت از مفاد و چگونگی خسارات پژو صحبتی نمی کند و محرمانه تلقی نموده است اظهار داشت:به نظرم پژو فرانسه در دوران تحریم بدترین شکل رفتار را با ما داشته است. اصلاح روابط منوط به فراموشی اعمال بیرحمانه برخی دول اروپایی از جمله کشور فرانسه در حافظه تاریخی نمی باشد.

سعیدی افزود: پژو ملزم به پرداخت خسارت است و نبایستی نسبت به خسارت سکوت داشت مسلم بدانید اگر فرانسه جای ایران بود  یک ریال از خسارت اش نمی گذشت پس مسوولین در برابر نگاه خصمانه فرانسوی ها نباید کوتاه بیایند.

وی در ادامه مطلب چنین گفت: قرارداد پژو در ایام تعطیلات نمایندگان مجلس طرح گردیده است لذا بعد تعطیلات به گونه ای اساسی رسیدگی می شود و نمایندگان مجلس نظارت کافی را خواهند داشت تا تصمیم گیری نهایی صورت پذیرد.

 عضو کمیسیون اجتماعی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری بسیج، مبنی بر اینکه محرمانه بودن قرارداد بین المللی همچون کرسنت، پژو  ناشی از احتمال فساد است که محرمانه می دانند افزود: به ضرس قاطع نمی توان فساد را نتیجه گرفت و  همه را با یک چشم  دید، هر قرارداد محرمانه الزاما فساد نیست و باید مسوولان مربوطه در برابر مردم شفاف باشند تا همه بدانند  و در جریان موضوع قرار بگیرند تا شبهه ای در اذهان ملی ناشی  پنهان کاری ایجاد نگردد.

نماینده مردم تبریز در ادامه سوال وقتی مفاد قرارداد محرمانه است و ارقام خسارات را نیز محرمانه می دانند در برابر حقوق ملی چه کسی صیانت خواهد کرد بیان داشت: وقتی شفاف سازی را در اولویت قرار دهیم و مردم را دارای حقوق بدانیم از حاشیه پردازی و کتمان واقعیات دوری خواهیم نمود.

ارسال نظرات