خبرهای داغ:
سرهنگ احیا محمد امیری در جمع مردم انقلابی شیروان گفت: نفس مسیحایی حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای ایشان باعث شد تا انقلاب اسلامی کشور ما شکل بگیرد.
کد خبر: ۸۶۳۲۹۷۳
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ احیا محمد امیری؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در یادواره 29 شهید مسجد امام رضا(ع) شهرستان شیروان گفت: رهنود های امام خمینی(ره) در زمان شاه باعث شد تا جوانان انقلابی به خیزند و انقلاب اسلامی کشورمان را رقم زدند.

وی گفت: وقتی انقلاب ما صورت گرفت، خیلی از کشورهای جهان نسبت به این اتفاق رضایت نداشتند و بسیاری نیز می خواستند با ما همراه شوند. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: مردم انقلابی ایران در روز 12 فروردین با حضور امام گامهای نهایی این انقلاب را برداشتند تا به سرمنزل رسیدند. 

سرهنگ امیری گفت: امریکا و شوروی سابق، دو کشور ابر قدرت که سالهای سال در برابر یکدیگر صف آرایی می کردند و در خلیج فارس حضور داشتند که امام خمینی(ره) در یکی از سخنرانی هایش از حضور ناوهای شوروی در خلیج فارس انتقاد کرد که بسیجیان در کمتر از 72 ساعت ناو هواپیما بر شوروی را منفجر کردند و نهایتا باعث خارج شدن آنها از خلیج فارس شد.

امیری افزود: آمریکایی ها صدام و رژیم بعث عراق را تامین کردند که جنگ را بر ما تحمیل کنند و در 31 شهریور 1359 و با گذشت 18 ماه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی جنگ را آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه دشمن، ابتدا قصد تجزیه ایران را داشت افزود: هدف دشمن جدا کردن کردستان، ترکمن صحرا، سیستان و بلوچستان و همچنین استان خوزستان و مردم خونگرم عرب کشورمان بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: بیش از 40 کشور اسیر جنگ تحمیلی در ایران وجود داشت و ما نه تنها با رژیم بعث عراق بلکه با  با کشورهای بسیاری می جنگیدیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها