عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت ایران
کاظمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون سازندگان داخلی همپای تولیدکنندگان خارجی در عرصه ساخت تجهیزات صنعت نفت گام برداشته‌اند گفت: توان داخلی را به هیچ وجه فدای دوران پسابرجام نخواهیم کرد.
کد خبر: ۸۶۳۲۹۰۷
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن کاظمی عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت ایران در خصوص پسابرجام و نقش آن در توسعه صنعت نفت گفت: انجمن از دو سال  پیش موضوع جذب سرمایه گذاری خارجی و نیز بهبود وضع تولید داخلی را در دستور کار خود قرار داده  بود به طوریکه هم‌اکنون سازندگان داخلی همپای تولیدکنندگان خارجی حرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: شرکتهای خارجی بنابر چارچوب و قوانین داخلی کشور وارد عرصه سرمایه‌گذاری خواهند شد بنابراین اکنون ایران نسل جدید قراردادهای نفتی را طراحی و معرفی کرده است به طور یقین اکثر شرکتهای قدرتمند خارجی اعلام آمادگی کردند که در این پروژه‌ها مشارکت نمایند.

کاظمی ادامه داد: مسولان کشور در اجرای قراردادهای جدید باید به گونه‌ای عمل نمایند که تولید داخلی و صنعتگران مورد غفلت وارقع نشوند به همین خاطر قرار براین است که سازندگان و پیمانکاران داخلی و خارجی در اجرای قرارداد مشارکت خواهند داشت چرا که اولویت وزارت نفت حمایت از توان داخلی است.

وی تاکید کرد: موضوع اصلی این است که انجمن سازندگان تجهیزات نفت  بازار داخلی را به هیچ وجه به خارجی‌ها واگذار نمی کند این خط قرمز برای وزارتخانه است که بازار داخلی در اختیار خارجی ها قرار نمی دهد و این طرز و فکر را کنار بگذارند و به بهانه کیفیت، زمان تحویل و قیمت از خارج خریداری کنند باید به فکر ساخت کشور و حمایت از سازندگان داخلی بود. 

کاظمی خاطرنشان کرد: در رابطه با مسئله خط قرمز سازندگان بازار فعلی را به خارجی نمی دهد بازار آتی را به شرط انتقال تکنولوژی دانش و مدیریت حاضر هستیم شِعر کنیم.
ارسال نظرات