خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی استان همدان خبر داد

ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی به 164 واحد ویژه خواهران در همدان

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با بیان اینکه 164 واحد ویژه خواهران در استان از تسهیلات اقتصاد مقاومتی برخوردار شده‌اند، گفت: 320 نفر از بانوان در این راستا به کسب کار خانگی اشتغال پیدا کرده‌اند.
کد خبر: ۸۶۳۲۸۱۱
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، شهرام صادقی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی پس از بیان اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد ورود پیدا کرده است، بیان داشت: بسیج سازندگی در سه عرصه اردوهای جهادی، فعالیت‌های عمرانی و اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کند تا در راه توسعه و آبادانی کشور گام‌های موثری را بردارد.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی از قشرهای پزشکان، مهندسین، دانشجویان و دانش‌آموزان و طلاب هستند، گفت: بیش از 50 درصد این فعالیت ها مربوط به قشر بانوان است.

مسئول بسیج سازندگی استان همدان با اشاره به نقش موثر بانوان در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی افزود: اگر آقایان نیز در عرصه اقتصاد موفق عمل کنند به طور قطع پشتیبان آنها یک همسر خوب و یک مادر فداکار خواهد بود.

وی با بیان اینکه 164 واحد ویژه خواهران در استان از تسهیلات اقتصاد مقاومتی برخوردار شده‌اند، خاطر نشان کرد: 320 نفر از بانوان در این راستا به کسب کار خانگی اشتغال پیدا کرده‌اند.

صادقی با اشاره به اینکه 3.5 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در راستای اشتغال خانگی به بانوان اعطا شده است، تصریح کرد: نیاز است متقاضیان برای اینکه در سودآوری با مشکل مواجه نشوند به میزان نیاز تقاضای تسهیلات کنند.

وی در ادامه عرصه اشتغال خانگی برای بانوان را بسیار نو پا دانست و آن را ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاریبانوان بیان کرد و افزود: اگر ما در اقتصاد مقاومتی به 50 درصد جامعه که زنان هستند اعتماد کنیم، نتیجه خوبی خواهد داد چراکه بانوان در حوزه کاری بسیار دقیق و جدی عمل می‌کنند و کار را با وجدان کاری انجام می دهند و این موضوعی است که در تحقق اقتصاد مقاومتی از اهمیت ویژه ای بر خوردار است .

مسئول بسیج سازندگیاستان همدان یکی دیگر از عوامل موفقیت بانوان در موضوع اشتغال خانگی را بحث بازاریابی عنوان کرد و افزود: قسمتی از مباحث آموزشی باید به بازاریابی اختصاص یابد چراکه امروزه در حوزه اقتصاد تبلیغات بسیار موثر است.

وی تصریح کرد: ما باید نقش خود را در اقتصاد مقاومتی به عنوان مصرف کننده و یا به عنوان تولیدکننده تعریف کنیم و اگر تولیدکننده هستیم بهترین تولید را داشته باشیم و اگر مصرف کننده هستیم در خصوص اصلاح الگوی مصرف نقش خود را ایفا کنیم.

صادقی در پایان اظهار داشت: انتظار ما از بانوان فعال در این عرصه این است که با مهارت‌آموزی و تشویق دیگران اشتغال خانگی را گسترش دهند و به صورت شبکه‌ای افراد بیشتری را تحت پوشش قرار دهند.

انتهای پیام /

ارسال نظرات