خبرهای داغ:
مسئول راهبردی سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

اقتصاد مقاومتی موجب شکوفایی کشور می‌شود

مسئول راهبردی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: اقتصاد مقاومتی در شرایط فشار و تحریم و با وجود دشمنی و خصومت شدید می تواند موجب شکوفایی کشور شود.
کد خبر: ۸۶۳۲۷۵۵
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
اقتصاد مقاومتی موجب شکوفایی کشور می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ایوب حضرتی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در شرایط فشار و تحریم و با وجود دشمنی و خصومت شدید می تواند موجب شکوفایی کشور شود.

وی تصریح کرد: دو شاخصه اصلی که می‌توان برای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد؛ یکی درون زا بودن و دیگری مردمی بودن آن است که اتفاقا همین دو شاخصه موجب شکست سیاست‌های حیله گرانه دشمنان نظام خواهد شد.

مسئول راهبردی سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست های اقتصاد مقاومتی را در اسفند ماه 1392 به روسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند.

وی به بیان برخی از این سیاست های ابلاغی پرداخت و گفت: این سیاست ها با هدف تامین رشد پویا و بهبود شاخص های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم انداز 20 ساله و با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت‌ساز، مولد، درون‌زا و پیشرو ابلاغ شد.

حضرتی اظهار داشت: تامین شرایط و فعال سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری جمعی و تاکید بر ارتقاء درآمد و نقش طبقات کم درآمد و متوسط یکی از سیاست های 24 گانه این امر است.

وی افزود: از جمله سیاست های دیگر، افزایش تولید داخلی نهادها و کالای اساسی و اولویت دادن به تولید محصولات و خدمات راهبردی و ایجاد تنوع در مبادی تامین کالای وارداتی با هدف کاهش وابستگی به کشورهای محدود و خاص است.

مسئول راهبردی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: اصلاح و تقویت همه جانبه نظام مالی کشور با هدف پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی، حمایت همه جانبه و هدفمند از صادرات کالاها و خدمات به تناسب ارزش افزوده، توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به منظور انتقال فناوری های پیشرفته، صرفه جویی در هزینه های عمومی کشور با تاکید بر تحول اساسی در ساختارها از جمله دیگر این سیاست‌ها هستند.

وی ادامه داد: اراده یک ملت می‌تواند کاری کند که همیشه در تاریخ باقی بماند و وقتی که تاریخ گذشته ایران را مطالعه می‌کنیم مشاهده می‌شود هر جا که مردم ایران اراده و عزم راسخ را از خود نشان دادند هر واقعه‌ای را توانسته‌اند به سود خود تمام کنند.

حضرتی اظهار داشت: تحریم تنباکو، قیام مشروطیت و ماندگارترین آن ها قیام و وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نمونه هایی از عزم راسخ مردم ایران برای انجام کارهای بزرگ و ماندگار است.

وی تصریح کرد: بنابراین مردم کشور ما با داشتن چنین پیشینه‌ای از عزم و اراده می‌توانند یک بار دیگر این عزم را در خصوص اقتصاد مقاومتی به ظهور و بروز درآورند.

مسئول راهبردی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: «ما می توانیم» در واقع روح اقتصاد مقاومتی تلقی می‌شود و مردم فهیم کشورمان در مقاطع مختلف تجلی این شعار را به خوبی به نمایش درآورده‌اند.

پایان پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار