جشن بزرگ قرآنی به مناسبت ایام الله دهه فجر با حضور مسئولان استانی و نخبگان قرآنی استان یزد و بیش از یک هزار نفر از اقشار مختلف مردم در محل پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۳۲۶۶۶
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، در این مراسم که اقشار مختلف مردم حضور داشتند از نخبگان قرآنی محمد پروا، قاری برتر خردسال استان یزد، نوجوان حافظ برتر استانی، ملابی بی زهرا، معلم سنتی قرآن، خانواده حاج حسن دانش و استاد رازی هنرمند قرآنی کشوری تجلیل شد.

همچنین در این جشن قرانی استاد رازی از هنرمندان و خوشنویسان قرآنی کشور به اجرای زنده قرآنی پرداخت و در پایان این مراسم نیز یکی از آثار زنده خود را به خانواده حاج حسن دانش، جانباخته حادثه منا و قاری بین المللی کشورمان اهدا کرد.

محمد رضا جعفری، معاون آموزش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد یزدگفت: کانون های مساجد افتخار آبادانی معنوی مساجد هستند و در حال حاضر نیز با حمایت های وزارت ارشاد اسلامی در سراسر کشور خادم جوانان و نوجوانان و عموم مردم هستند.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد دارای وظیفه های خاصی هستند که عمران معنوی مساجد مهمترین وظیفه آنها در جامعه است.

معاون آموزشی ستاد عالی کانون های مساجد کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فلسفه کانون های فرهنگی هنری مساجد احیای کارکردهای فرهنگی و تبلیغی است و یکی از کارکردهای اصلی ان نیز احیای فرهنگ قرآنی در جامعه است ما می توانیم در این راستا گام های اساسی برداریم.

جعفری تصریح کرد: در حال حاضر کانون های فرهنگی هنری مساجد افتخار دارند تا ماندگارترین طرح قرآنی با نام طرح تلاوت نور را در 29 هزار مسجد و مرکز در کشور اجرا کند که طی آن روزانه یک صفحه از قرآن تلاوت شود.

وی ادامه داد: در کانون های مساجد در سطح کشور بیش از یک هزارو 500 خانه نور در بحث فعالیت های قرآنی فعالیت دارند و در این راستا نیز برگزاری جشنواره بزرگ قرآنی مدهامتان یز از جمله برنامه های دیگر شاخص این بخش است.

معاون آموزشی ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: با توجه به فعالیت های انجام شده بیش از 500 جلسه سنتی قرآن احیا شده است و در این جهت نیز مشارکت در طرح قرآنی 1449 و 1450نیز داریم.

جعفری بیان کرد: ما در استان یزد افتخار داریم که بیش از 750 کانون های فرهنگی هنری را راه اندازی کردیم که در راستای فعالیت های معنوی در مساجد فعالیت کنند.

وی ضمن گرامیداشت دهه فجر ادامه داد: شعار اولیه که در انقلاب تداوم دارد استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است که هدام از کلمات این شعار شامل اصل اساسی برای انقلاب است که مبنای قرآنی دارد.

معاون آموزشی ستاد عالی کانون های مساجد کشور بیان کرد: انقلاب ما بندگی خداوند را به خوبی نشان داد به نحوی که معتقد است خدای متعال انسان را آزاد آفریده است و هر انسانی بنده فردی به جز خدا باشد منجر به شکست می شود.

جعفری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی با سرلوحه قراردادن شعار انقلاب اسلامی به معنای واقعی آزادی را نشان داد و برخلاف غرب که ادعای آزادی دارند، آزادی را به تمام ممعنا نشان داد.

وی افزود: انقلاب اسلامی، استقلال به معنای واقعی را برای کشور ما به ارمغان آورد که پیشرفت های هواوفضا و استقلال در آن به عنوان آخرین دستاوردهای کشور است که نشان از استقلال ما است.

معاون آموزشی ستاد عالی کانون های مساجد کشور بیان کرد: ما کشوری هستیم که ایستادن روی پای خود و مبارزه با استکبار را به جهانیان نشان دادیم و و شعار استکبارستیزی را بر اساس استقلال سردادیم و بیان کردیم که ما هستیم.

جعفری در پایان بیان کرد: استقلال و آزادی برای جمهوریت و اسلامیت نظام است و زمانی جمهوریت ارزش دارد که اسلامیت داشته باشد و باید باور کنیم که اگر اعتقاد به اسلام نداشته باشیم هیچ کاری ماندگار نخواهد بود.

لازم به ذکر است، این جشن بزرگ قرآنی نور در 11 استان کشور توسط موسسات و سازمانی فرهنگی کشور ضبط شده و در دهه فجر از شبکه قرآن پخش می شود که در استان یزد نیز مجری برگزاری این جشن بزرگ قرآنی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد بود.


ارسال نظرات