امام جمعه ملکشاهی گفت: کانديداهايی که صلاحيت آنها احراز نشده تکليف از آنها برداشته مي شود و هيچ ديني به گردن نظام و مردم نخواهند داشت، کاندیداهایی که صلاحيت آنها احراز شده با تمکين به قوانين حضوري فعال و تاثيرگذار در عرصه انتخابات داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۳۲۴۳۳
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، "سیدابوالفضل حسینی" امام جمعه ملکشاهی در خطبه های این هفته نمازجمعه گفت: مردم ايران بعد از تحمل 2500سال ظلم ستم حکومت شاهنشاهي به آنچه را که خداوند فرمود عمل کردند وحکوت ظالمانه شاهنشاهي را به حکومت اسلامي تغيير دادند.
وی اظهارکرد: مقام معظم رهبري در ديدار دبير و اعضاء شوراي امنيت ملي کشور، هندسه انقلاب را در سی وهفتمین سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ترسيم و تبيين فرمودند که نشانگر اين مطلب مهم است که باز خواني خطوط انقلاب در اين برهه از زمان که برخي تلاش دارند در اين خطوط واهداف جابجايي صورت بگيرد بسيار مهم است.
امام جمعه ملکشاهی افزود: براساس سخنان امام خمینی(ره)، موضوع «مردم»،«استقلال کشور»، «تدين و پايبندي به مباني اسلامي»، «مبارزه با استکبار و زورگويي»، «مسأله‌ي فلسطين»، «موضوع معيشت مردم»، «توجه به مستضعفين و رفع فقر»، خطوط اصلي انقلاب هستند که از ترکيب آنها «هندسه‌ انقلاب» به‌دست مي‌آيد.
سیدابوالفضل حسینی گفت: مردم در 22 بهمن امسال همچون سنوات گذشته پيروزي
انقلاب اسلامي را با حضور باشکوه خود جشن ميگيرند، انقلابي که در سال1357 شمسي مصادف با 1979 ميلادي و در آستانه ي قرن پانزدهم قمري، مردم ايران در کشور رقم زدند که در مقايسه با تمامي انقلابهاي هزاره، نظير انقلاب کبير فرانسه، انقلاب اکتبر روسيه و... در سطح جهان تفاوتهاي چشمگير داشته و از ويژگيهاي منحصر به فردي برخوردار است.
خطیب جمعه ملکشاهی با اشاره به مدل حکومتی انقلاب اسلامی گفت: اين انقلاب تنها مدل حکومتي است که از الگوهاي موجود در جهان تبعيت نکرده و مبتني برالگوي شيعي و بر اساس نظام ولايت فقيه شکل گرفته است، انقلابي است که با کمترين خونريزي در تاريخ انقلابهاي جهان ، بر نظام سياسي ظالمانه ي حاکم تفوق پيدا کرده و به پيروزي رسيده است.
حجت الاسلام حسینی به عدم وابستگی جمهوری اسلامی ایران به شرق وغرب اشاره
کرد و گفت: از همان آغاز با اعلام سياست "نه شرقي، نه غربي" ، عدم وابستگي خود را به هر يک از الگوهاي سياسي موجود در جهان، مشتمل بر بلوک شرق و غرب، اعلام نموده و کماکان عليرغم فشارهاي مضاعف و اعمال تحريمهاي ظالمانه با تاکيد و پافشاري مقتدرانه بر اصل استقلال از بيگانگان به مسير خود ادامه مي دهد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامي ايران به عکس تمامي انقلابهاي ديگر، بدون هر گونه حمايت خارجي و بلکه عليرغم مخالفت آشکار و تمام عيار بلوک غرب به سرکردگي آمريکا به پيروزي رسيد.
امام جمعه ملکشاهی اذعان کرد: به جرات مي توان گفت؛ انقلاب اسلامي ايران تنها انقلابي است که در دفاع از آرمانها و اهداف ديني و الهي خود ، فقط به توانمنديها و قدرت مردمي خود تکيه کرده و عنصر دفاع از عقيده را با الگوي جهاد في سبيل الله، جايگزين دفاع از سرزمين و حب وطن کرده است.
سیدابوالفضل حسینی به نقش مردم در جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: درانقلاب اسلامي ايران ، اين مردمند که در22 بهمن هر سال، به ميدان آمده و زيباترين، عاشقانه ترين، ميليوني ترين، مردمي ترين، حماسي ترين، با شکوه ترين، دشمن شکن ترين و در يک کلمه خدايي ترين حضور بندگان خدا در نمايش عظمت و سربلندي را به تصوير ميکشند.
خطیب جمعه ملکشاهی در ادامه گفت: امشب نتيجه نهايي بررسي شوراي نگهبان اعلام خواهد شد وقتي از افرادي که در انتخابات شرکت ميکنند سوال مي شود هدف از حضور چه بود؟ ميگويند احساس تکليف کرديم.

کانديداهایي عزيز که صلاحيت آنها احراز نشده تکليف از آنها برداشته مي شود و هيچ ديني به گردن نظام و مردم نخواهند داشت و از اينکه صلاحيت آنها احرار نشده ناراحت نخواهند شد و عزيزاني که صلاحيت آنها احراز شد انشاءالله با تمکين به قوانين حضوري فعال و تاثيرگذار در عرصه انتخابات داشته باشند.
حجت الاسلام حسینی افزود: اين مردم ايرانند که شايسته ترينند و لايق داشتن همه خوبيها و در صدر همه آنها خوب ترين رهبر جهان حضرت امام خامنه اي هستند.
وی با اشاره به دسستگیری ملوانان آمریکایی تصریح کرد: سخنگوي وزارت خارجه آمريکا گفت؛ اعطاي مدال به سربازان ايراني دستگيرکننده ملوانان آمريکايي"خلاف وجدان" است.
جاي اين پرسش باقيست که اعطاي مدال به فرمانده ناو وينسنس که هواپيماي مسافربري ايراني با 290 مسافر را در خليج فارس مورد هدف قرار داد آيا بر خلاف وجدان نبود !8 سال جنگ نابرابر عليه ايران اسلامي خلاف وجدان نبود بمباران شهرها ترور مردم 37 سال تحريم مردم خلاف وجدان نبود.
امام جمعه ملکشاهی در پایان گفت: معناي وجدان را هم در ديپلماسي غرب فهميديم هر چه که برخلاف منافع و اهداف و سياستهای آنها اتفاق بيافتد
خلاف وجدان محسوب ميشود و در واقع از اين واژه مقدس سوء استفاده ميشود و چه زيبا فرمود حضرت آيت الله خامنه‌اي من ديپلمات نيستم، انقلابي‌ام. به همين علت صريح، صادقانه و قاطعانه حرف مي‌زنم.

ارسال نظرات